Net als vele tienduizenden afhankelijk geworden van speciaal vervoer, in dit geval een scootmobiel. Om dit in mijn benen zijn, uiterst zorgvuldig bij de aanschaf hiervan.
In die vijf jaar positieve , maar ook veel negatieve ervaringen.
Er zijn enorme verschillen in service, instructie en verstrekken van waarheidsgetrouwe en eerlijke informatie.
Er zijn meer leveranciers die nogal rooskleurig met hun specificaties omgaan.
In algemene zin klopt een groot deel van de gegevens in de praktijk niet. Dit resulteert in grote teleurstellingen. Voorbeeld is de opgegeven actie-radius door de leveranciers. Veelal is dat onder de meest ideale condities.
Optimaal wegdek ( liefst asfalt ), geen hellingen, buitentemperatuur boven de 10 graden, maximum toelaatbaar gewicht. In het meest ongunstige geval is de werkelijke actie-radius ten hoogste 50% van de opgegeven puur commerciële specificatie. En daar sta je dan 10 km ver van huis. Lopen is er niet bij. Ook de service laat bij velen te wensen over. Veertien dagen wachten op een reparatie is geen uitzondering. Je zou toch denken dat dit soort leveranciers hun zorgplicht wat serieuzer zouden nemen. Een TV oké, maar 14 dagen huisarrest is andere koek.
Van anderen zie ik scootmobielen waarvan ik me afvraag hoe is het mogelijk dat dit soort wanprodukten op de markt komen met zelfs CE certificering.
Kortom, mijn vraag is hoe de ervaringen zijn met andere gebruikers en is er een keurmerk voor deze leveranciers.
Op diverse blog's komt veel narigheid en teleurstellingen voorbij. Letterlijk, maar ook figuurlijk blijkt regelmatigin wat voor een zwakke positie de gebruikers zich bevinden.
Triest is dat met name de ( hoog) bejaarden flink worden belazerd en dan achterblijven met een dure aankoop die niet kan worden gebruikt.
Tijd dat Kassa eens aandacht hieraan besteed.