BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hertz autoverhuur claimt onterecht schade, ondanks bewijs dat niet correct is

Bijdrage door gebruiker
11-02-2016
4 reacties
Dit is de 2de keer dat mij dit bij Hertz overkomt. Bij inlevering van de huurauto op vliegveld Weeze is er geen personeel aanwezig om op eventuele schade te controleren. Ik maak derhalve rondom foto's als bewijs dat de auto schadevrij is ingeleverd. Toch presteert Hertz het om mij schade in de schoenen te schuiven, en dankzij de borg op mijn credit card wordt dit bedrag ook meteen afgeschreven. Als bewijs stuurt Hertz een fotootje (formaat pasfoto) zonder gegevens als datum/tijdstip van het maken van de foto. Een schaderapport is dagen na inlevering opgesteld. Op de door mij toegestuurde foto met tijd en datum van maken, wordt niet gereageerd. Er wordt alleen gemeld dat ze de zaak nog een keer goed bekeken hebben en geconstateerd hebben dat de schade terecht is geclaimd. Einde discussie, er wordt niet meer gereageerd.
De eerste keer ging het om een beschadigde spiegel, schade 155 euro. De 2de keer om een kras aan de voorkant, schade 537 euro.

Ik begrijp dat Hertz, waarschijnlijk door eigen personeel gemaakte schade, in de schoenen van de klant wil schuiven om zodoende hun no-claim te behouden bij de verzekeringsmaatschappij. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat ik niet de eerste ben die dit is overkomen. Mijn vraag daarom of er, bv via Kassa, actie genomen kan worden?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.