BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Herstelwerkzaamheden aan een nieuwe scooter

Bijdrage door gebruiker
13-04-2013
5 reacties
Ik heb 24-05-11 een nieuwe scooter gekocht een Piaggio Vespa LX 45.

Op 24-09-12 is mijn scooter door harde wind omgevallen. Ik heb mijn scooter ter reparatie gebracht bij de winkel waar ik deze gekocht had.

Deze is toen een kleine maand weg geweest voor herstel. Toen ik de scooter kon ophalen na reparatie en thuis aan kwam, bleek al snel dat het herstel niet goed gedaan was. De verf (lak) begon eraf te vallen, bladderde.

Na contact gehad te hebben met de winkel, zeiden zij dat dat niet kon en moest ik langskomen met de scooter.
Dit gelijk dezelfde dag gedaan. Daar kreeg ik te horen dat zij de scooter bij hun hielden en het nog een keer voor mij zouden herstellen.

Nadat ik de scooter een week later weer had weggebracht en deze 2 weken later terug kreeg en weer thuis aan kwam, bleek ook dit keer dat het verf/spuitwerk ging barsten, er zaten allemaal luchtbellen/blaasjes in het verf/spuitwerk. Dus belde ik gelijk weer de winkel op waar ik toen de chef/eigenaar aan de lijn kreeg en deze mij vertelde dat de scooter met een vergrootglas was nagekeken en er goed uitzag. Op dat moment was ik wel een beetje klaar met de firma waar de scooter vandaan komt. Nadat de scooter een maand had stil gestaan en ik voor het rijden de scooter schoon wilde maken, schrok ik!
De verf bladderde er weer af! Ik kon zo de vellen eraf trekken.
Ik ben meteen naar de winkel gegaan om dit te vertellen. De medewerker keek niet eens naar de scooter, maar nam de scooter meteen mee. 'U wordt gebeld zodra de scooter weer klaar is'.

Na 3 weken wachten nog niets van de medewerker vernomen. Ik belde zelf naar de winkel om te vragen hoe het met mijn scooter is. Ik kreeg te horen dat ik allang gebeld zou zijn, dat de scooter klaar is. Dit is overigens niet gebeurt.
Op 13 april 2013 ging ik de scooter ophalen. En ook dit keer het verf/spuitwerk niet in orde. Dus de scooter is 3 maal hersteld en nog niet goed. Waarop werd gezegd door de winkelier: ''Meneer wij doen niets meer voor u''. Waarop ik reageer, ik wil graag de chef spreken en de medewerker vertelt mij dat die ergens rondloopt.

Na enige tijd gepraat te hebben met de medewerker, kwam de chef. Deze kwam met een houding op mij af, waardoor je als klant het idee krijgt dat je niets te zeggen hebt. Na kort kijken naar de scooter gaf de chef zijn mening: Het doffe in een gedeelte van de verf komt doordat je ergens begint en eindigt met spuiten. (De scooter hoort helemaal glimmend wit te zijn)
Nu blijkt na wat surfen op het internet en na het bellen van Piaggio Vespa, dat de winkel waar ik mijn scooter gekocht heb, geen officiële dealer is van het merk Piaggio. Zij gaven door de telefoon aan dat er zo niet met de klant omgegaan mag worden.

Graag zie ik af van deze aankoop. Dit omdat de firma mij eerst had vertelt dat ze een dealer zijn en dit niet zo blijkt te zijn. En omdat de scooter nu 4 keer hersteld is en nog niet in orde is en ik al langere tijd geen gebruik kan maken van mijn scooter. Hij staat al zo'n lange tijd bij de dealer.
Overigens wilde ik ook steeds bewijs van aflevering, dat mijn scooter daar staat en wanneer ik hem zelf weer in bezit heb. Dit vonden zij niet nodig, zagen het nut er niet van in en wilden mij geen bewijs geven.

Wie kan mij een advies geven wat ik in deze situatie moet en kan doen? En wat zijn mijn rechten?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.