BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geschil met Peugeot Nederland.

Bijdrage door gebruiker
11-01-2021
3 reacties
Eind maart 2019 heb ik een nieuwe Peugeot 3008 benzinemotor gekocht bij Peugeot Nefkens Tilburg. Vanaf het begin hoorde ik een gierend geluid bij het loslaten van het gaspedaal. Dat heb ik na drie dagen aangekaart bij de dealer. Die adviseerde mij een ca. 6000 km te rijden. Dan zou het probleem wellicht opgelost zijn. Omdat het geluid niet minder werd ben ik begin december 2019 terug gegaan naar de dealer. Die nam contact op met het Technisch Platform van Peugeot Nederland. Dat platform herkende het probleem en adviseerde een vliegwiel te vervangen.Toen dat geen resultaat opleverde werd geadviseerd de versnellingsbak te vervangen. Ook dat hielp niet. Daarna bleef het een hele tijd stil. Eind mei heb ik een brief naar de directie van Peugeot gestuurd en daarin aangegeven dat ik er wel klaar mee was en dat ik een nieuwe Peugeot wenste. Begin oktober 2020 gaf het Technisch Platform aan het probleem te kunnen oplossen met een geheel nieuw type versnellingsbak. Er zouden altijd wat geluidjes vanuit de motor gehoord kunnen worden en dat werd dan gezien als producteigenschap. Op 22/23 oktober jl. is de nieuwe versnellingbak in mijn auto geplaatst. Het probleem was niet opgelost. Het gierende geluid bij het loslaten van het gaspedaal bleef ongewijzigd. Ik heb daarop in 3 verschillende Peugeots 3008 bij de dealer gereden. In een daarvan zat hetzelfde geluid. Eind november 2020 heb ik een tweede brief gestuurd naar de directie van Peugeot en heb daarin duidelijk gemaakt dat het probleem onveranderd was en dat ik er vanuit ging dat Peugeot Nederland zijn verantwoordelijkheid nam en mij een nieuwe auto gaf maar dan met een automaat om elk risico te vermijden. Daarop nam een medewerker van Peugeot via de dealer contact met mij op. Die gaf aan dat het om een producteigenschap ging, wat pertinent niet zo is, en dat ik een nieuwe auto kon krijgen met bijbetaling van € 8.500,00. Dat ben ik niet van plan. De zaak loopt nu al bijna 2 jaar en mij valt niets te verwijten. De auto heeft 13.500 km gelopen. De dealer kan mij niet verder helpen omdat die niets verwijtbaars gedaan heeft. Wat nu ? Kunnen jullie mij helpen ?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.