Mijn broer en zijn vriendin moeten gebruik maken van een rolstoeltaxi om ergens heen te kunnen gaan. Onlangs waren wij gezamenlijk een dag naar onze oma, een reistijs van anderhalf uur heen en dezelfde tijd terug. De taxi terug had mijn broer besteld voor hem en zijn vriendin om 20 uur. Expliciet had hij erbij vermeld dat het ging om een rolstoeltaxi, daar zijn rolstoel niet inklapbaar is en die van zijn vriendin evenmin en omdat al enkele malen eerder een verkeerde taxi was komen opdagen. Echter, om 19u15 in plaats van 20 uur stond de taxi voor de deur bij oma, en dit was géén rolstoeltaxi. Er werd gebeldomhet bestelde vervoer alsnog te realiseren, met het gevolg dat niemand kon zeggen hoe laat de terugreis zou kunnen worden aanvaard. Het zou zo'n 21u30 worden, werd gezegd. Om 23u15 kwam de taxi,drie uur en een kwartier later dan gepland, met alle gevolgen van dien waar gehandicapte mensen in zulke gevallen tegen aan lopen (toiletgang, drukplekken e.d)en waar ik hier verder niet te diep op in zal gaan, want dan wordt het een erg lang verhaal. Maar hoe dan ook: is hier iets aan te doen? Natuurlijk, het taxi-bedrijf zegt:"sorry, we hebben het verkeerd begrepen", of verkeerd opgeschreven, doorgegeven of wat dan ook, en dat kan gebeuren, maar dit gebeurt vaak. Is er b.v. een mogelijkheid in deze gevallen een reguliere taxi te bellen bij een dergelijke fout en de rekening naar het taxi-bedrijf te sturen die abuis is geweest? Of een andere manier? We hebben al vele malen aangekaart dat het lange wachten als gevolg van hun onoplettendheid toch wel erg vervelend is, ondanks dat men er 'niets aan kan doen', maar dit zet weinig zoden aan de dijk. Wat raadt u ons aan om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen?