BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

geen garantie?

Bijdrage door gebruiker
03-12-2008
8 reacties

Ik heb op 9 oktober jongstleden een tweedehandspeugeot 206 uit 99gekocht bij een BOVAG-erkende garage. Na ongeveer 6 weken blijkt dat er iets kapot is (koppakking). Na een telefoontje met de betreffende dealer blijkt dat ik geen garantie heb bijgekocht en dat dit geintje me ruim 400 euro gaat kosten. In het koopcontract had gestaan dat ik garantie bij zou moeten kopen voor 225 euro. Ik vind het echter niet normaal dat er binnen 6 weken zo'n groot gebrek optreedt dat ik er niet meer in kan rijden. De garage zegt geen garantie te hoeven bieden. Dit terwijl het toch echt een BOVAG-erkend bedrijf is (waar ik speciaal op had gelet).

Is mij onrecht aangedaan of is het mijn eigen fout en zal ik het gewoon moeten betalen? (deze reparatie zalik danoverigens niet bij het desbetreffende bedrijflaten doen)

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.