BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geen bovag-garantie afgesloten, toch rechten?

Bijdrage door gebruiker
19-05-2007
1 reactie

Ik heb op 5 maart jongstleden een Saab 900 gekocht bij een bovag-autobedrijf. Bij de koop heb ik op het e.e.a. gelet, maar daar het mijneerste auto is geweest ben ik misschien niet grondig genoeg geweest.Watik heb gedaan is een test-ritje gereden. De Saab reed ronduit perfect.Er waren enkele zaken die wel vervangen dienden te worden, zo had ik deSaab een automatische antenne die niet meer uitschoof. Omdat ikgraag zeker ben van mijn koop, vroeg ik naar de BOVAG garantie. Deauto-dealer heeft me ervan overtuigd dat dat maar weggegooid geld was,en dat het ook ongebruikelijk was omdat de auto minder dan 4500 eurokostte (namelijk 4450). Ik ben toen akkoord gegaan met een maandgarantie op de motor, als hij ook de antenne er nog op zou schroeven eneen nieuwe APK op zou zetten.Zo gezegd zo gedaan, ik haaldemijn auto die middag op, en reed weg. Na een kilometer of 10 ging hijineens onophoudelijk hikken als ik in een lage versnelling reed. Voortswas de oude antenne nog steeds niet vervangen. Daarnaast gaf de autoniet aan hoeveel benzine er nog in zat en wat de motor temperatuur was.Ik direct met de dealer gebeld, en hij bleek het oprecht vervelend tevinden en we maakten een nieuwe afspraak diezelfde week om de problemenkostenloos te verhelpen.Toen ik mijn auto tegen sluitingstijdophaalde bleek al gauw dat hij de automatische antenne had verwisseldvoor een handmatige. Dat zag er in eerste instantie prima uit. Ook zeihij dat het motor probleem verholpen was. Ik reed weg, en kwam er naeen paar kilometer achter dat het probleem met het hikken nog steedsniet verholpen was. Het probleem met de benzine meter wasverholpen, daarbij had de monteur echter een scheurtje in mijn stuurveroorzaakt, opzich geen groot probleem ware het niet dat mijnrichtingsaanwijzer niet meer bleef hangen. Ook het knopje voor deverwarming was gebroken.Thuis gekomen zag ik dat de antenne die dedealer er op had gezet niet in te schuiven viel omdat het topje om hemweer uit te trekken afgebroken was.Wederom direct opgebeld, en eennieuwe afspraak gemaakt om dit keer de motor, de antenne en de tweenieuwe problemen, de richtingsaanwijzer en het verwarmingsknopje op telossen.Bij de derde afspraak kreeg ik daadwerkelijk een nieuwverwarmingsknopje, maar bleek de motor nog steeds hetzelfde probleem tevertonen, en bleek na een paar kilometer de richtingsaanwijzer ook nogin dezelfde staat.Toen ben ik naar een echte Saab-dealergeweest om verhaal te halen wat er nou eigenlijk mis met de motor en derichtingsaanwijzer was. Na drie reparaties waar er meer kapot wasgegaan dan gemaakt, had ik al schoon genoeg van de dealer.Hetprobleem met de motor bleken de nokkenassen, rotor en bougieskabel tezijn. Met een nieuwe richtingsaanwijzer zou het geheel 550 euro gaankosten. De dealer daarop opgebeld om verhaal te halen of ik die kostenvan hem vergoed kon krijgen als ik bij een andere dealer ging (eentjedie wel verstand heeft waar hij mee bezig is). Hij zou me de dag eropterugbellen. Dat gebeurde niet en na nog een paar belletjes met deverkoper en zonder antwoord, heb ik besloten toch maar de auto bij desaabdealer te repareren. [Vervolg]

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.