Hallo ,
De vraag is , wat kan ik claimen en wat niet.
Het verhaal ,
Ik heb een suzuki swift 15 maanden oud en nieuw gekocht, ik gebruik hem als lesauto, deze heeft alle beurten gehad en 2 maanden geleden een grote beurt.
Ben vorig weekend van Den Haag naar Friesland gereden en op de afsluitdijk ( 120 km/u ) ging het oranje svs lampje branden, de auto stilgezet en in het boekje gekeken wat dit betekend . Het bleek een elektronische storing te zijn . Na opnieuw opstarten was het lampje uit, vlak voor Harlingen ging het weer aan. Als het lampje brande had de motor geen kracht meer.
Heb de suzuki mob. service gebeld en de monteur die kwam zij dat er teveel olie inzat en adviseerde mij om naar de plaatselijke dealer te gaan. Maandagochtend gebracht en was dinsdagmiddag klaar.
Deze heeft vanalles schoongemaakt van sproeiers t/m roetfilter alles was ernstig vervuild ook heeft hij 1 liter motorolie afgetapt die er teveel inzat, ik heb nooit olie bijgevuld. 250 euro betaald en weer terug naar Den Haag. Vlak voor de afsluitdijk ging het lampje weer branden, de friese dealer gebeld en deze melde mij dat het dan moest liggen aan het roetfilter welke dan vervangen moet worden, mocht wel rustig doorrijden naar huis.
Woensdagochtend naar mijn eigen garage en zij konden aangesloten op de computer niets vinden.
Heb woensdag en donderdag gewoon rijles gegeven, lampje ging niet branden ( stadsverkeer ) , wel merkten ook mijn leerlingen dat er iets mis was.
Donderdagmiddag en de hele vrijdag in de garage, zij hebben iets vervangen ( een of andere klep ) echter het probleem blijft, zij gaan maandag verder met hun onderzoek.
Ik denk dat de oorzaak van alles die liter teveel olie is, de garage ontkend dit.
Hoe zit dit alles ivm. de garantie ?
Wat moet ik wel betalen en wat niet ?
Dealer Harlingen = 250,-
3 dagen geen inkomsten = 700,-
Vervangend vervoer van de dealer = ?
Vervangende lesauto voor zaterdag en maandag = 130,-
Hans