3 jaar geleden hebben wij een nieuwe kia carens aangeschaft inclusief half lederen bekleding ik zag dat na het plaatsen van de bekleding de achterbank niet helemaal goed aansloot dit zou men verhelpen bij de onderhoudsbeurt doch de dealer was opeens kia-dealer af. kreeg van de importeur een ander kia-dealer toegewezen voor de garantie en onderhoudsbeurten deze zou dus ook mijn achterbank herstellen zodat die goed aansloot dat was wel gebeurt met de kleine achterbank maar de dubbelzits voldeed nog steeds niet. nu zeggen ze opeens dat is geen kia garantie want waarschijnlijk heeft de vorige kia-dealer de leren bekleding niet laten plaatsen door een kia aangewezen firma en dat ik dan zelf voor deze kosten op moet draaien. kia geeft mij alleen garantie als ik het onderhoud door een kia-dealer laat doen het lijkt me dat een kia dealer zijn werkzaamheden dan ook door een kia gecertificeerde firma laat uitvoeren of dit werkelijk gebeurt daar heeft men dus geen zicht op (hij kan het dus in principe ook door een banketbakker laten doen). Mijn vraag is eigenlijk, draai ik daarvoor op als er dan wat aan de hand is?
groet Han