Op 16 februari jl. heb ik mijn auto naar mijn garage Garage Veenhuizen te Terborg gebracht voor een grote beurt. Hier met hun afsproken dat ze mij zouden bellen als er iets met de auto was.
´s Avonds mijn auto opgehaald, hier geen meldingen gekregen. Wel dat ze gelijk de APK gedaan hebben aangezien deze toch gratis in de service zit.
Op 17 februari jl. ontvang ik de rekening. Totaalplaatje van €661,37! Achteraf blijkt het dus dat ze o.a. de wiellagers vervangen hebben voor en achter. Kosten €246,98. Tevens berekenen ze mij te veel voor de grote beurt. Hier heb ik een offerte van voor liggen via internet voor €201,63.
Ik ben met de rekening op 20 februari terug gegaan. Daar aangegeven dat ik het niet vond kunnen. Ze gaven mij gelijk en vertelden me dat er een nieuwe rekening zou komen. Na dat ik 3x langs ben geweest met de vraag wanneer de rekening komt en ze mij telkens vertelden dat deze aangepast zou zijn kreeg ik op 20 april jl. echter exact de zelfde rekening. Ook vind ik het onacceptabel dat ze zulke grote reparaties uitvoeren aan mij auto zonder dit met mij te overleggen. Dat aan de garage aangegeven en ze gaven mij gelijk dat dat niet had mogen gebeuren. En dat ze mij hierin tegemoet willen komen.
Naar aanleiding van de rekening welke ik op 20 april ontvangen heb ben ik weer terug geweest, ze vertelden me nu weer dat ze per ongeluk de verkeerde rekening gestuurd hebben en dat de juiste onderweg is. Ik ben die dag er tevens achtergekomen dat er ook geen APK is uitgevoerd (dit via de site van de RDW). Hierop antwoordden ze dat ze vergeten waren om het af te melden.
Begin mei heb ik een herinnering ontvangen voor de APK welke door de zelfde garage eigenhandig is verstuurd! Met deze brief uiteraard terug gegaan naar garage Veenhuizen, daar met hun afgesproken dat ik de week erop mijn auto terug kon brengen en dat ze de APK opnieuw zouden uitvoeren op hun kosten. Dit omdat het ook hun fout was en dat gaven ze ook eerlijk toe. Tevens vertelden ze mij hier dat ze me ook tegemoet zouden komen op de rekening.
Nadat ik mijn auto die dag opgehaald had, werd mij medegedeeld dat er een veer en een rubber vervangen waren en dat dit noodzakelijk is voor de APK. Zouden volgens hun kleine ingrepen zijn en daarom hadden ze mij niet gebeld om te overleggen.
Afgelopen vrijdag heb ik alle rekeningen binnen gekregen als eerste de zelfde rekening als februari €661,37, hierbij een credit nota van €128,30 ( wat hier de insteek is geweest geen idee, dit zou uiteindelijk in mijn ogen het juiste bedrag zijn geweest van de eerste rekening mits ze overlegd hadden over de reparaties.) en als klapper op de vuurpijl €186,- voor de APK van 15 mei!
Al met al hebben ze mij dus €730 laten betalen voor een auto welke dit niet eens waard is. De reparaties welke gedaan zijn zijn allemaal niet met mij overlegd. Dit terwijl ik het idee had dat ik in februari ‘slechts’ €201 kwijt zou zijn. Daarna een lang en slepend gedoe gehad met die garage en moet ik €530,- meer neerleggen, omdat zij mij niet inlichten over de reparaties welke gedaan moeten worden en deze zomaar even uitvoeren zonder overleg. Voor dit bedrag plus evt. inruil van mijn auto had ik een veel nieuwere en betere auto kunnen kopen.
Na inschakelen Bovag en dreigen met geschillen commissie willen ze me €250,- (50%-50% wat mijn voorstel was) terugstorten. Echter nu alweer 3 weken terug en tot op heden geen geld gezien! En ze reageren nergens meer op.
Wat kan ik nu nog doen??