Een garagebedrijf gaat mijn schokbrekers vervangen en bestelt twee schokbrekers bij zijn leverancier.
Doordatéén van de twee te vervangenonderdelen niet los komt,kunnende nieuwe onderdelen nietallebei geplaatst worden.
Dit blijkt een dag nalevering van de onderdelen.
Het bestellen van eenaanvullend onderdeelom de schokbrekers wel te kunnen vervangen wordt voorgesteld. Dit aanvullende onderdeelzou € 550 (ex montage) kosten. Hiervoor heb ik geen akkoord gegeven.
Garagehouder deelttijdens het uitreiken van de notamede dat er aan hem mogelijk een percentage retourkosten in rekening zal worden gebracht door de leverancier van de schokbrekers. Deze zouhet garagebedrijfdan aan mij door berekenen. Een percentage van de kosten klonk redelijk, dus akkoord.
De leverancier neemt de onderdelen vervolgens helemaal niet retour en het garagebedrijf brengt nu de volledige onderdeelkosten, naast dekosten voor arbeidsloon,bij mij in rekening.
Arbeidskosten heb ik uiteraard betaald, maar mbt het betalen voor onderdelen twv € 300 waar ik niets aan heb ben ik terughoudend.
Ik wist met het opdracht geven schokbrekers te vervangen niet welke retourvoorwaarden van toepassing zijn tussen garagebedrijf en leverancier.
Ik wist niet dat het garagebedrijf het te vervangen onderdeel niet los zou kunnen krijgen.
Het volledig in rekening brengen van de kosten voor de onderdelen die garagebedrijf van zijn everancier heeft afgenomen - onder de voorwaarden waarmee het garagebedrijf akkoord is gegaan, maar waarin ik niet ben geraadpleegd of anderszins invloed heb uit kunnen oefenen - vind ik vrij ver gaan.
Welke rechten heb ik hierin als consument?
Ben ik nu verplicht deze onderdelen (volledig) te betalen?