BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fors meer betaald dan vooraf was afgesproken bij auto uit modder trekken

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
03-12-2025
  •  
993 keer bekeken
  •  
7 reacties
  •  
Afbeelding bij deze post - Fors meer betaald dan vooraf was afgesproken bij auto uit modder trekken

Zondag 16 november wilde mijn dochter (21 jaar) en haar vriend graag een wandeling bij het Kruinenpad in Maasmechelen maken, wat een uurtje rijden met de auto was. De wandeling zelf was wel in het bos maar allemaal verharde weg. Google Maps heeft haar toen van de verharde weg afgestuurd, zodat ze op een zandweg terechtkwam. Ze wilde uiteindelijk omdraaien omdat ze liever niet over een zandweg rijdt met een stadsauto, maar haar voorwielen zakten weg in de klei/modder van het veldje erlangs. De scheiding tussen het veld en de onverharde weg was niet goed te zien, het was inmiddels aan het schemeren.

Uiteindelijk heeft ze de pechhulpdienst (Pechhulp24uur.nl) gebeld om haar eruit te trekken. Het nummer wat ze rond 17.30 gebeld heeft is 085-7444388. Kosten waren €195, vooruit te betalen (betaald via rabo mobiel) en €695 om haar uit de modder te halen. Een half uur later kwam er een wit busje, aangereden. De man heeft haar binnen een kwartier met een lier uit de modder gehaald en moest toen €1350 afrekenen! Betalen ging via ApplePay en Rabomobiel.

Ze vertelden haar dat de verzekering dit wel zou vergoeden. Hij gaf wel zijn telefoonnummer 085 744 4807 en er is een factuur gestuurd. In mijn ogen is dit gewoon oplichterij!

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.