Met ingang van 1 janauri heeft er in Limburg een herzonering plaatsgevonden. Daardoor zijn bij defirma Hermes de tarieven voor het openbaar vervoer nogal een stuk duurder geworden. Mijn dochter reist iedere schooldag van Venray naar Horst. Dit was eerder twee sterren (zones) zones en is nu drie sterren (zones geworden. Dit houdt in dat de maandkaart die zij heeft verhoogd is van euro 33,05 naar euro 54,35. een verhoging van euro 21,20. Dit vind ik nogal een flinke verhoging voor dezelfde route. Is dit normaal? Hermes weet dat ze flink verhoogd hebben en biedt een compensatie aan als de verhoging meer dan euro 350,00 per jaar is. Alles wat boven de euro 250,00 komt wordt dan gecompenseerd. Aangezien wij hier niet boven komen krijgen wij dus geen compensatie. Ik vind het ronduit belachelijk dat het ministerie hiermee accoord is gegaan. Vooral nu iedereen al zoveel moet inleveren op financieel gebied. Zou hier nog wat aan te doen zijn?