BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Defecte OV chipkaart

Bijdrage door gebruiker
10-03-2010
96 keer bekeken
69 reacties
Hey allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een OV-chipkaart. Na deze een aantal keren gebruikt te hebben, was hij op een dag in de trein onleesbaar. De conducteur verzocht mij vriendelijk of ik naar het NS service punt wou gaan, om te kijken wat er met de kaart aan de hand was.
De kaart bleek om 1 of andere reden defect te zijn en mij werd verzocht om een nieuwe aan te schaffen, ivm de bekende 16 maart, dan moeten alle chipkaarten zijn geactiveerd, anders riskeer je een boete.
De man van het service punt vertelde mij dat ik contact moest opnemen met http://www.ov-chipkaart.nl om een nieuwe aan te vragen.
Dus ik het telefoon nummer opgezocht en opgebeld.
Eenmaal een medewerker aan te telefoon en mijn verhaal te hebben uitgelegd, moest ik via de site een formulier downloaden, om een nieuwe kaart aan te vragen.
Maar wat staat er op deze kaart!? Het duurt 2/3 weken voordat ik een nieuwe heb! Dat betekent dat ik voor mijn reis naar school en weer terug geen vervoersbewijs heb.
Ik heb contact opgenomen met DUO IB-Group. Ik heb aan de medewerker uitgelegd wat mijn probleem was, en wat kreeg ik als antwoord:
"Zolang ik geen OV-chipkaart heb, moet ik zelf een kaartje kopen en deze zijn niet te declareren bij IB-Group!!!!!!"
Hoe kan dit in godsnaams!?
Ik reis elke dag van Emmen naar Zwolle en weer terug en nu wordt er van mij verwacht dat ik 3 weken lang, mijn eigen vervoersbewijzen ga betalen!!!
Dan even een kleine berekening: een dagretourtje met reductie kost 13.60 en ik moet 5 dagen per week heen en terug. Dat is een bedrag van 68 euro per week.
Deze 68 euro vermenigvuldigen met 3 weken, dat maakt dan 204 euro!!!
Dat is voor menig mens een hoop geld en voor een student al helemaal!
[edit - redactie] DIT KAN TOCH NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.