December 2007 hebben wij een spiksplinternieuwe Mitsubishi Colt gekocht. Ik kan alleen maar zeggen wat een BUT auto en wat een slechte service.
Na zoveel km ging de auto voor een beurt naar de garage. Kosten €500,-. Van alles moest al vervangen worden en alles koste een hoop geld. Afgelopen oktober was er een lager kapot en moest vervangen worden. Heeft ook weer klauwen met geld gekost. In december grote barst in de ruit. Laten vervangen door Carglass. Bleek dat tot twee keer toe de ruit die erin hoorde niet paste (was een fabrieksfout) en toen ze daarna de autoruit bij een dealer vandaan haalde, bleek dat die ruit al beschadigd was. Ben toen ruim een week de auto kwijt geweest.
Nu in januari schakelde de auto erg zwaar. Wij weer naar de dealer. Bleek het schakelmechanisme kapot te zijn. "Een bekend probleem bij de Colt" volgens de dealer. Dit geintje gaat me ook weer 500 euro kosten. Aangezien we dit te gek vonden voor een auto van drie jaar oud, contact gezocht met Mitsubishi NL, met de vraag of dit nog onder de garantie of coulance regeling zou vallen. Volgens hen moesten we dat met de dealer regelen. De dealer zei: helaas het zijn invloeden van buitenaf, er komt vuil tussen, daar valt niets aan te doen dus op een gegeven moment gaat het kapot. Coulance regeling kennen we niet dus helaas het wordt gewoon betalen. Het komt er dus in het kort op neer dat hetzelfde probleem zicht over drie jaar weer voordoet en dat je dus dan weer geld kwijt bent.
Mitsibushi NL blijft zich achter de dealer verschuilen en we zijn dus helemaal afhankelijk van de goede bui van de dealer. Hebben ze hier gelijk in? Het gaat blijkbaar om een fout die vaker voorkomt en het is toch belachelijk dat het na drie jaar al kapot is. Het heeft verder ook helemaal niet met onderhoud te maken want je kan er helemaal niets aan doen.
Kan iemand mij vertellen of ik nog ergens recht op heb?