Bol.com's Vrijmarkt!
Mensen wat een flauwe kul. Bol.com verdubbelt de winst van 5, jazeker van 5 tweedehandsverkopers, die minstens 5 artikelen tweedehands in een maand via Bol hebben aangeboden. De trekking geschiedt at random, geautomatiseerd en op onpartijdige wijze en het te winnen geld wordt uitgedrukt in een cadeaubon van Bol.com. Jaaaaaaaaa, Bol.com pakt flink uit!
Mensen U gaat natuurlijk nu direkt uw boeken e.d. tweedehands aanbieden via Bol.com. Dat heeft één groot voordeel nl. Bol's naamsbekendheid, en voor de rest heel veel nadelen:
* Als u Uw boeken e.d. onder 6.00 euro aanbied, moet u geld bijbetalen vanwege de hedendaagse hoge portokosten, die voor uw rekening komen. De verpakking en printkosten factuur komen daar nog bij!
* U wordt ieder maand aangemaand uw verkoopprijs bij te stellen. Net als u gaan verkopers hun prijs verlagen: u verdient minder en Bol.com verkoopt door de lage prijs meer. Hoe laag de prijs ook is, Bol com verdient bij verkoop in ieder geval ca. 4.00 per boek.
* Bol.com berekent de provisie ad 1.00 euro + 15 % niet alleen over de prijs van het boek. Nee u betaald ook provisie over de door u te betalen hoge portokosten.
* De koper mag het boek retourneren en in dat geval bent u de door u betaalde verzendkosten kwijt. Die kunnen oplopen tot 5.00 euro. Service Bol.com op rekening van de verkoper.
* Als de koper het boek niet retourneert bent u uw boek kwijt want Bol.com voert dan veelal aan dat ze het heel vervelend vinden, maar dat het boek zoek zal zijn geraakt tijdens de retourzending.
* Dan nog een garantie-fonds dat niets met garantie heeft te maken. Dat bepaalt Bol.com nl. zelf naar aanleiding van uw
presteren als verkoper. Dus als kleine verkoper kan je dit
wel vergeten.
* De koper mag u beoordelen, d.w.z. dat hij ongelimiteerd u de grond mag inboren als hij niet heeft onvangen wat hij dikwijls zou willen ontvangen, nl. een nieuw boek tegen lagere prijs. Neeee, niet iedereen zal dat doen. maar het Bol-publiek mag volgens Bol.com hoge verwachtingen koesteren. Oh ja, al is de beoordeling nog zo onredelijk, u kunt niet publiekelijk reageren.
* Als u denkt bij eventuele problemen bij de klantenservice terecht kan, moet ik u ook teleurstellen. Daar zitten bijverdienende scholieren met voorbewerkte antwoorden die allemaal beginnen met: We vinden het heel vervelend voor u, maaaaaaaar .................!
Mensen, vergeet het niet! 5 verkoper mogen aan het eind van de maand hun verkoopbedrag verdubbelen en dit besteden via een cadeaubon te besteden bij Bol.com. En...... dat mogen geen boeken zijn ??!!