Afgelopen week heb ik mijn Citroen C3, die 1 jaar oud is, naar mijn dealer gebracht in verband met problemen van de Cruise Control (die deed het de ene keer wel, de andere keer niet). Deze reparatie valt onder de garantie die standaard bij nieuwe auto's wordt gegeven voor 2 jaar.
Aangezien ik niet wist hoe lang zo'n reparatie zou duren heb ik daar zitten wachten. Al na een dik uur kwamen ze terug met de mededeling dat het wel langer zou duren. Aangezien ik mijn laptop had meegenomen en daar kon blijven werken heb ik daar gezeten totdat de batterij van mijn laptop leeg zou zijn. Ondertussen (na 2 uur te hebben gewacht) kwam de monteur zelf vertellen dat ze het probleem niet konden vinden en dat ze de hele auto uit elkaar zouden halen om bij verschillende bedradingen te komen. Hierdoor ben ik met een leenfiets naar mijn werk gegaan en heb om half 5 gebeld of ik mijn auto kon ophalen. Toen hadden ze het probleemzojuist verholpen
Pas tegen sluitingstijd heb ik mijn auto dus opgehaald. Maar wat blijkt...Er zitten 5 flinke krassen bij mijn portier. Dit heb ik meteen gemeld aan de monteur (die toevallig toen naar huis toe ging) en aan de balie van het bedrijf. Volgens hen zaten deze krassen er 's ochtends al ini toen ik mijn auto had afgeleverd. Toch weet ik zeker dat dit niet het geval was, aangezien deze krassen zo diep zijn dat ik niet weet hoe ik het in vredesnaam heb moeten klaarspelen.
Ook op het moment dat ik deze schade aan de monteur liet zien, zei hij snel: dat zat er al op, maar aan de andere kant zit ook nog wat. Toen ik daar ging kijken zat er een veegje dat makkelijk weg te poetsen was. Het leek mij meer dat hij mijn aandacht van die 5 diepe krassen wil afhalen.Ook is het vreemd dat ze mij terwijl ik 's ochtends zat te wachten mij er niet op hebben geattendeerd dat er diepe krassen in zaten. Ten eerste zien ze er nieuw uit en ten tweede hadden ze me toen kunnen vragen om die ook te laten maken. Zeker omdat ze zo diep zijn (tot op de carosserie) is het volgnes mij belangrijk dat zulke krassen zo snel mogelijk worden gemaakt.Nu vraag ik me af wat ik hier aan kan doen. het is mijn woord tegen het woord van de monteur?
Met vriendelijke groet,Marjolein