Hoi, eenov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.
Om dit resterendesaldo uitgekeerd te krijgen moet ik de kaart beëindigen in mijn ov-chipkaart.nl. Op betreffende site kun je als je ingelogd bent al je gekoppelde kaarten zien. Handig. Zo kan ik zien dat mijn kaart gekoppeld is aan mijn bankrekening om automatisch op te laden.
Als ik dekaart wil beëindigen echter, moet ik zoeken naar 'kaart beëindigen', want dit komt in géén van de aangeboden menu's en opties voor. Als ikvia zoeken de functie kaart beëindigen heb gevonden moet ikvervolgens op een blanco pagina mijn kaartnummer invoeren (moet ik dus m'n kaart zoeken, of in een ander tabblad terug kijken op de profielpagina waar mijn kaartgegevens staan). De einddatum van de kaart (idem). Mijn IBANnummer (bankgegevens nodig, terwijl kaart gekoppeld is aan betreffende rekening voor automatisch opladen). En dan nog mijn geboortedatum (in een datumpicker waarbij je dus -tig keer moet tappen/klikken voor je de juiste datum hebt opgevoerd). Heb ik dit succesvol doorlopen krijg ik de mededeling dat ik nog één ding moet doen om mijn resterende saldo terug te krijgen. Ik heb 4 weken de tijd om langs een automaat te gaan met mijn oude kaart en daar "kaart beeindigen" op mijn kaart te laden.
Na 4 weken wordt de aanvraag ge-reset en moet de aanvraag opnieuw.
Dit is toch gewoon ingericht om de burger geld af te troggelen? Ik vind het echt kwalijk.
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.