Toen Tom Tom met zijn navigatiesysteem op de markt kwam was ik meteen enthousiast. Nooit meer de weg- de route vragen en nooit meer in de stromende regen op een stadsplattegrond kijken! Dus heb ik meteen zo'n handig apparaat aangeschaft. In het begin leek de TomTom wel goed te werken... hoewel de stembegeleiding steeds te vroeg aangaf dat ik links of rechtsaf moest slaan. Dat gaf wel eens aanleiding tot verkeerd rijden. Zeg maar zoals in de Planet Internet reclame op de televisie aangegeven waarin de Tom Tom zegt, "hier rechts af slaan" en de vrouw direct de coniferen inrijdt omdat ze het commando te letterlijk neemt! Mijn voorbeeld is dan ook identiek. Als je van de dijk Lelystad naar Enkhuizen af komt en je wilt naar Hoorn, dan zegt de stembegeleiding, "sla hier rechtsaf". Maar dan ga je naar Enkhuizen N.S. station, terwijl je 600 meter verder de afslag richting Hoorn moet hebben! En hoewel dat misleidend is... leer je met die onnauwkeurigheid wel leven! Erger vond ik dat nu ik de Tom Tom veertien maanden in mijn bezit heb, (en ik geen aanspraak meer op de garantie kan maken), de ingebouwde batterij de geest heeft gegeven...! Batterijen voor apparaten als fotocamera's, telefoons en navigatiesystemen hebben overwegend een korte levensduur... maar ze zijn wel duur! en ze zullen op zijn tijd dus vervangen moeten worden. Daarom heb ik contact met Tom Tom opgenomen en gevraagd wat de kosten zijn om die batterij te vervangen. Wel, je geloofd het niet, ik kon de Tom Tom opsturen en voor een bedrag van 175 euro, (dat is bijna 400 gulden), zou er een nieuwe batterij in gezet worden... Dat is ronduit belachelijk! Over de prijs viel niet te discussiëren, 175 euro en geen cent minder. Ik heb destijds bijna 800 euro voor dat ding betaald en dan zou ik ongeveer om de twee jaar steeds voor 175 euro er een nieuwe batterij in moeten laten zetten...? dat is mij dit navigatiesysteem niet waard en het is pure volksverlakkerij om het bij de aanschaf in de winkel ook niet aan de consument te vermelden. Dus heb ik dit verhaal direct naar de consumentenrubriek KIESKEURIG en naar VARA KASSA en naar de A.N.W.B. gestuurd, die het uitgebreid hebben geplaatst en waarop vele reacties zijn binnen gekomen. Ik vind dat de consument tegen zulke praktijken beschermd moeten worden en die zal ik over mijn slechte bevindingen blijven informeren. U begrijpt dat ik, en ik hoop velen met mij, dan voor een ander product zullen kiezen. Dit is dus mijn leuke verhaal en ervaring... en voor mij dus nooit meer een Tom Tom. (en tot op de dag van vandaag nooit meer een reactie van Tom Tom ontvangen!)