Goedendag.
Ik heb sinds kort een auto aangeschaft, seat arosa uit 2000, waar ik technisch een aantal dingen aan wilde verhelpen. Zodoende heeft hij een aantal weken op mijn eigen terrein gestaan. M.a.g. dat ik hem prompt ben vergeten te verzekeren. Dit gebeurt mij nooit, aangezien ik het altijd gelijk regel! Nu verzeker ik mijn auto's al jaren bij verzekeringsmaatschappij Ditzo. Ik ben zeer tevreden over hen mbt service en verzekeren. Veelal verzekerde ik mijn auto's bij hen online. Nu kreeg ik deze seat niet verzekerd. Contact opgenomen, kreeg als tip hem eerst te schorsen, weer op naam te zetten en nogmaals te proberen online. Ik de auto geschorst a70 euro, maar geen resultaat. Weer contact opgenomen, antwoord was omdat ik hem een aantal weken ben vergeten te verzekeren, zeer slordig van mijn kant wat ik ruiterlijk erken, hij niet verzekerd kan worden. De beste medewerker hielp mij met volle overgave en vulde een formulier voor me in ter overleg aan de afdeling acceptatie. Belde me de volgende avond terug dat ik bij ditzo de komende jaren geen auto meer kan verzekeren, en dat het bij andere maatschappijen mogelijk problemen zou kunnen opleveren hem daar te verzekeren, gezien hun weigering.
Nu kan ik die weigering principieel wel indenken, maar dat het vervolgens zo lastig gemaakt wordt hem elders te verzekeren schiet bij mij in het verkeerde keelgat, aangezien ik in het verleden geen wanbetaler of erger genoteerd heb gestaan. Nu staan verz.maatschappijen er om bekend commerciele organen te zijn, waardoor ik me niet voor kan stellen geen geld meer aan mij te willen verdienen waardoor ik trouw van hun services gebruik kan blijven maken in positieve zin. Het mooie is dat deze auto bij hen niet eens verzekerd is geweest.
Ik hoop dat jullie mij enige tips kunnen geven, hetzij advies met het oog op rechtsbijstand?
IK heb bij hen ook andere verzekeringen lopen, ongevallen, inboedel, rechtsbijstandsverzekering. Die kan ik nu niet inschakelen aangezien deze onder hun dak valt.