BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Autosleutels kapot, moet de garage dit vergoeden?

Bijdrage door gebruiker
22-06-2015
78 keer bekeken
11 reacties
Ik heb een tweedehandsauto gekocht bij een dealer. Deze auto heeft centrale deurvergrendeling die je met de autosleutel op afstand open/dicht kan doen.

Een van de twee geleverde sleutels deed het maar was beschadigd en zat een plakbandje omheen. De tweede sleutel deed het niet. Vanwege de afstand van huis naar autodealer ben ik naar een (andere) winkel gegaan voor een nieuwe batterij en een nieuw hoesje voor de andere.

Vervolgens blijkt dat de sleutel het helemaal niet doet, kortom het lag niet aan de batterij. De andere sleutel bleek door het plakband te werken, intern is deze ook kapot.

Bij aankoop van de auto is de indruk gewekt dat alles het deed, ook bij de vraag of er nog iets was dat ik moest weten betreft de auto is dit niet vermeld. Nu heb ik contact opgenomen met de dealer over deze gang van zaken. Het volgende antwoord kreeg ik, de autosleutels met open/dicht functie behoort niet tot de auto maar is een luxe, hierdoor hebben ze geen meldingsplicht om deze defecten te vermelden.

Mijn vraag is nu, klopt het dat ze geen meldingsplicht hierover hebben? Naar mijn mening is dit namelijk zaken doen onder valse voorwendselen.

Graag hoor ik wat reacties, met eventueel stappen die ik kan proberen of dat het toch echt zelf nieuwe sleutels betalen wordt.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.