Hallo,
Ik heb afgelopen Woensdag mijn Iveco vrachtwagen naar de garage moeten brengen, vanwege een APK-keuring een een onderhoudsbeurt. (deze is er rijdend naartoe gebracht)
Er waren veel reparatiepunten en de totale kosten waren al met al 8000 euro, wat ik teveel vond, omdat ik de auto nog maar net had (ca. 6,5maanden). Ik heb hierover contact gehad met de vorige verkoper, en deze was bereid de auto terug te kopen.
Iveco (CFG) zou geen reparatie's uitvoeren en de auto klaar zetten zodat deze weer opgehaald kon worden.
Gisteren is de factuur betaald(door mijn partner), welke contant moest worden voldaan, en de auto kon opgehaald worden. Ook zijn er nieuwe remschijf bouten ingezet, terwijl dit niet volgens afspraak is. (tevens werd er niets bijverteld, alleen dat er veel reparatie punten waren, en dat hij nog een mooie nieuwe Iveco chassis had staan....)
Vandaag wou ik de vrachtwagen ophalen, maar kreeg de mededeling dat deze niet ver zou rijden. (terwijl ikvoordatik hemnaar de garage heb gebracht nog zeker 6,5 maand mee heb kunnen rijden). De zogenaamde "Baas" van Charles Feijts wenste mij veel succes met het proberen de auto te verplaatsen, en zei al dat ik niet verder zou komen dan de poort! (en dit terwijl hij voorheen gewoon reed)..
Ik heb geprobeert de wagen te verplaatsen, maar het lijkt alsof de wagen achter blokkeert, wat voorheen niet het geval was, omdat ik hem tenslotte ook erheen heb kunnen rijden wat zeker 20 km is. Nog geen meter kreeg ik hem vooruit gereden.
Woensdag moet ik de Iveco klaar hebben, omdat deze op die datum terug gekocht zou worden! Wat kan ik hier nu mee doen? Ik heb de Iveco al verzocht de auto in orde te maken (zodat hij weer rijdt, zoals hij afeglopen Woensdag en al die maanden ervoor ook deed) maar dit gaan ze zeker niet doen, werd mij medegedeeld.
Kan ik hier Juridische stappen tegen nemen? En hoe groot zijn mijn kansen dat ik deze zaak win?
Alvast bedankt voor jullie adviezen...