De ANWB heeft een stilzwijgen verlenging op hun abonnementsvormen. Het abonnement moet per 15 november worden opgezegd. Dit staat vermeld op de ANWB pas, waar je als lid eigenlijk alleen op kijkt als je de ANWB ooit nodig hebt. Ook dekken ze zich netjes in, want in de wet staat namelijk vermeld dat ze die verlenging moeten melden op de website van de ANWB en in hun ledenblad. Ik durf met zekerheid te zeggen dat je als regulier lid praktisch nooit op beide media kijkt. Toen ik mijn lidmaatschap dus na 15 november wilde opzeggen, bleek dat ik dus een geheel nieuw jaar aan de ANWB vast zit. Plus dat ik het abonnement van 2015 pas vanaf juni op kon zeggen, in de goede hoop dat ik het nogmaals vergeet. Op de Facebook pagina staat het vol met mensen, die net als mij niet op de pas, website of ledenblad hebben gelezen dat het lidmaatschap per 15 november moet worden opgezegd. Duidelijk is het dus zeker niet. Hoe moeilijk kan het zijn om als organisatie een e-mail of een brief te sturen om je leden hiervan op de hoogte te stellen? Natuurlijk snap ik de gedachte hierachter wel, want nu cashen ze van al die mensen (een heel jaar!!!) nieuwe lidmaatschap kosten, die ze anders kwijt waren geweest. Echt klantvriendelijk is het niet en als consument sta je met je mond vol tanden, omdat de ANWB zich volgens de wet indekt. Is hier echt niets tegen te doen?