
Via een interieuradviseur hebben we behang laten plaatsen op 3plekkenin onze nieuwbouw woning: een koof tussen de woonkamer en keuken, een muur in de keuken en een muur in de slaapkamer van mijn dochter. Naderhand is het behang in mijn dochters kamer gekrompen en zijn er naden ontstaan. Behanger en interieuradviseur stellen dat omdater geen naden waren toen de behanger wegging, we zelf verantwoordelijk zijn. Er waren inderdaad geen naden toen de behanger wegging. De producent van het behang heeft (zegt de interieuradviseur) het behang onderzocht en stelt dat er geen probleem is met het product. Wij van wc-eend adviseren wc-eend...
Het standpunt van behanger en interieuradviseur is dat wij iets gedaan hebben waardoor het behang is gekrompen (bijvoorbeeld tocht), of dat de muren nog te vochtig waren. Ons standpunt is dat we niet op de hoogte waren dat het behang überhaupt kon krimpen en we hebben geen instructie ontvangen wat we moeten doen of juist niet moeten doen. De behanger was bovendien op de hoogte dat er kort ervoor was gestuct. Hij heeft zich onthouden van advies.
Behanger is langs geweest om het probleem proberen op te lossen. En daarmee bedoel ik dat hij een doosje kleurpotloden meehad en de naden ging inkleuren. Hetwasniet eens dezelfde kleur.
Wat is nu een redelijke oplossing? Alvast dank voor het meedenken.