BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

InApp aankoop via Ideal wel betaald niet geleverd,

Bijdrage door gebruiker
09-11-2017
3 reacties
28 september een inapp aankoop gedaan op Google Play Store. 2 keer dezelfde handeling verricht, betalen via Ideal. Allebei de keren een melding dat er iets niet goed is gegaan. De app is hierna niet volledig brijgegeven maar nog steeds de gratis versie. later zie ik dat er wel degelijk 2 keer EUR 1,99 is afgeschreven met elk een ander kenmerk. Op Google payments zie ik enkele dagen later dat de aankopen zijn geannuleerd. Contact opgenomen met de ontwikkelaar van de app, geen reactie. Hierna contact opgenomen met Google Payments. Zij geven aan dat er inderdaad problemen zijn met betalen via Ideal en dat er inmiddels een teruggave is uitgevoerd. na enkele dagen geen teruggave op de rekening en neem weer contact op via email. Nu zeggen ze dat de 1,99 EUR die werd vastgehouden nooit daadwerkelijk van de rekening is gehaald. Dit klopt niet en dat koppel ik terug. Google payments schrijft dat ze onderzoek gaan doen. Dit komt eruit:

Ik heb de zaak met betrekking tot uw Google Play-teruggave onderzocht. Uit onze gegevens blijkt dat we een teruggave hebben uitgevoerd naar uw betaalmethode.

De bank die uw kaart heeft uitgegeven, heeft deze teruggave ontvangen en bevestigd, dus neem rechtstreeks contact op met uw bank voor meer informatie.

Geef het volgende referentienummer door zodat de bank de teruggave kan terugvinden:

GPA.3376-4773-8351-54021 - Adyen A27929280336801316 GPA.3350-6300-8647-47953 - Adyen A98622859940807262

Als u dit nummer aan uw bank doorgeeft, kan men daar de betreffende transactie in het systeem terugvinden en het probleem oplossen.

Hierna contact opgenomen met ING. Zij geven aan dat het gaat om een boeking die ik zelf heb uitgevoerd. Ik geeft aan dat ik inderdaad via Ideal heb geprobeerd te betalen maar dat dit niet is gelukt maar dat er wel 2 keer 1,99 is afgeschreven.Ik geeft ook aan dat het mij niet te doen is om de betaling maar om de teruggave die hierboven staat. Ik moet volgens ING contact opnemen met Google. Ik geef aan dat ik dat dus al heb gedaan en wil dat dit verder wordt uitgezocht. ING zegt een betalingsonderzoek te gaan uitvoeren. Hierop krijg ik een bericht dat ik heb betaald en dat google payments zegt dat betaling niet is ontvangen en dat ik een afschrift moet sturen naar Google payments van de bovengenoemde afboekingen van 2 keer 1,99. Ik had dit afschrift echter inmiddels al aan Google payments gegeven via email. Ik geef vandaag aan dat het probleem niet is dat google geen betaling zou hebben ontvangen maar dat ik de teruggave die door Google payments zou zijn gedaan niet op mijn rekening is geboekt. Helaas werkt ING niet met email waardoor het voor mij gemakkelijker zou zijn om een compleet verhaal met data en acties van mijn kant kan opsturen.Ik wordt dus va het kastje naar de muur gestuurd. Kunt u mij vertellen bij wie ik nu moet zijn?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.