BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nog meer mensen gen**id door TVM Verzekeringen?

Bijdrage door gebruiker
04-01-2021
96 keer bekeken
12 reacties
Voor mijn boot heb ik een rechtsbijstandsverzekering afgesloten bij TVM. Zo krijg je volgens hun website juridische hulp als je bv. een conflict hebt met een werf over een fout afgelopen reparatie. Een veilig idee.
Enkele maanden later moest de boot naar een werf voor een reparatie. Het probleem zelf werd opgelost door de werf maar ik kreeg er een hoop andere problemen voor terug. Die problemen ontdekte ik tijdens en direct na vertrek van de werf.
Ik heb toen direct een melding gedaan bij de werf en bij TVM. De werfeigenaar waste zijn handen in onschuld. TVM begon goed, ze hebben de problemen onderzocht en vonden geen enkele fout van mijn kant. Dus verwachtte ik dat ze netjes de schade zouden verhalen bij de werf.
Nou niet dus! Toen maakte ik kennis met hun duistere kanten! Ze verzonnen de ene na de andere smoes om mijn beroep op de verzekering af te wijzen. Elke keer als ik hen erop wees dat ze logen of trucjes gebruikten om mij af te kunnen poeieren verzonnen ze weer wat anders.
Op een gegeven moment hadden ze er genoeg van dat ik steeds door hun smoezen heenprikte. Ze hadden een zogenaamd "onafhankelijke" expert een rapport laten schrijven over de oorzaak van de problemen. Die expert liet in het midden of de technische problemen wel of niet door de werf veroorzaakt waren, maar wat zei een jurist van TVM?
Dat uit dat rapport zou blijken dat de werf geen fouten zou hebben gemaakt! Maar ik heb het rapport ook en de werf wordt helemaal niet vrijgepleit, dat liegt TVM gewoon zwart op wit! Het lag er dik bovenop dat de werf verantwoordelijk was alleen deze "onafhankelijke" expert sprak zich daar niet over uit en verzon in zijn eindconclusie zelfs nog iets uit z'n duim in mijn nadeel, wat uiteraard door TVM werd aangegrepen om mij met het rapport om de oren te slaan. Terwijl die eindconclusie duidelijk uit de lucht was gegrepen.
Verder heb ik een hele berg bewijs geleverd dat de schuld van de problemen geheel bij de werf ligt, maar wat zegt TVM?
Dat ik nog steeds geen wettig en overtuigend bewijs zou hebben geleverd!
Hun standpunt komt neer op het volgende: ook al beginnen de problemen direct na de reparatie,
ook al heb je als klant een sluitend verhaal + foto's om aan te tonen dat de reparateur de nieuwe problemen heeft veroorzaakt en ook al kan TVM geen enkele fout bij jou als kant ontdekken...toch weigeren ze hardnekkig om die reparateur aansprakelijk te stellen!
Want dan moeten ze juridische stappen tegen de werf beginnen om de schade te verhalen. En dat kost TVM geld. En blijkbaar vinden ze dat zo vervelend dat ze zelfs bereid zijn tot list en bedrog om hun klant af te schepen met niets!
TVM heeft als motto: "met TVM achter je sta je sterker". Nou dat ze achter je staan klopt helemaal, maar wat TVM daarna met je doet
zal ik maar niet in beelden beschrijven want misschien lezen hier ook jonge lezertjes mee...
Ik heb al een klacht ingediend bij het Kifid. Nu hoor ik graag wat mijn kansen zijn als ik TVM voor de rechter zou slepen wegens het niet nakomen van hun verzekeringsbelofte.
Ook hoor ik graag ervaringen van anderen met TVM, behalve dan natuurlijk van TVM-medewerkers die zich voordoen als tevreden klant.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.