BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dure switch analoog naar digitaal.

Bijdrage door gebruiker
25-03-2019
10 reacties
Van analoog naar digitaal, is dat de oorzaak soms? Sinds vorige week heb ik een probleem met 2 TV/Monitors van het merk Samsung. Het betreft een FX 2490 HD en een Syncmaster 2270 P. De eerste gebruik ik als TV in de slaapkamer en de tweede als PC monitor. Beiden hebben ze een CI+ kaart met een abonnement van Ziggo. Ook heb ik een Medion HD/DVD recorder. Plotseling had ik geen beeld meer in de slaapkamer. Er verscheen een bewegende grafiek in beeld die waarschijnlijk de signaalsterkte moest aangeven en dat gebeurde met of zonder CI+ kaart. Ik heb dat beeld uiteindelijk weg gekregen en nu gaf het aan, "zwak of geen signaal". Wat ik ook probeerde, wisselen van plaatst om een mogelijk kabelprobleem uit te sluiten, ik kreeg geen signaal. Het opnieuw installeren van datum, tijd en kanalen resulteerde erin dat geen kanalen gevonden werden. Ziggo melde mij een dag nadat ik het probleem had voorgelegd dat mijn Samsung TV/monitor types niet in de ondersteuningslijst van Ziggo staan (ze hadden wel altijd signaal ontvangen en gewerkt) en dat er ook geen problemen zoals de mijne bekend waren. Ik moest dus mijn probleem bij de fabrikant neerleggen. Door het uitproberen van mogelijke oplossingen kwam ook mijn Medion HD/DVD recorder aan de beurt. Ik wilde iets terug zien wat ik een dag eerder, 24-03-2019, automatisch had opgenomen. Er bleek niets opgenomen te zijn ook van een paar dagen eerder, alleen maar sneeuw/ruis. Opnieuw installeren lukte ook hier niet. Toen ik goed keek bleek dat de eerste misser dateerde van 13-03-2019. Plots ging bij mij een lampje branden. Ziggo stopte m.i.v. 12-03-2019 de analoge uitzendingen. Aangezien mijn apparatuur dus hoogstwaarschijnlijk analoog is krijg ik geen signaal meer. De beeldschermen kan ik alleen nog gebruiken als PC monitor. Nieuw kopen is een optie, maar een dure. Met dank aan Ziggo, natuurlijk zo onschuldig als een pas geboren baby. Is er misschien een lezer die ook deze ervaring heeft en zijn er oplossingen voor. Bij voorbaat dank voor de reacties.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.