BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kapotte mobiele harde schijf

Bijdrage door gebruiker
25-08-2010
5 reacties
Beste lezer,

Recentelijk is mijn mobiele harde schijf van het merk Freecom kapot gegaan, binnen de garantieperiode. Ze gaan er 'alles' aan doen mijn data te behouden, maar het kan zijn dat de schijf kapot is op het niveau van de daadwerkelijke data schijven. In welk geval een recovery van de data een duur grapje word, geschat door de medewerker op 450 euro. Nu zeggen zij, en velen andere fabricanten van dit type product, dat deze recovery niet door hen vergoed word.

Ik vind dit verschrikkelijk consumentenbedrog. Zij bieden een veilige harde schijf aan om je data op de archiveren en als die schijf dat opeens kapot gaat, dan ben ik degene die voor de daadwerkelijke schade op moet draaien.

Als ik een kluis zou kopen, en het slot blijkt niet te werken, en mijn geld word daaruit gestolen, kun je toch ook niet als fabriicant zeggen: we vervangen alleen het slot?

Weet iemand hoe dit zit? Heb ik hier bepaalde rechten die ik aan kan spreken mocht het zover komen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.