Hallo,
Wij zijn onlangs verhuisd naar een appartement. Na een positieve postcodecheck heb ik bij bij Tele2 een TV+internet pakket besteld. Bij het installeren kwam ik er achter dat er in het ISRA-punt, wat we delen met 3 huishoudens, maar 2 aders zijn ingelast. De derde ader zit nog 'ergens in pijp' vóór het ISRA-punt zoals een eerdere monteur op de muur heeft geschreven.
Kortom: een positieve postcodecheck, maar geen aansluiting. Wanneer ik de klantenservice hierover spreek, stelt deze voor een netwerkmonteur te laten komen die ik vervolgens moet betalen (kosten tot €300). Echter lijkt dit mij geen goed idee want de bekabeling vóór het ISRA-punt is niet de verantwoordelijkheid van de consument.
Netwerkbeheerder KPN gaat dit niet voor mij vergoeden omdat ik geen abonnement bij hun heb besteld. Tele2 zegt dat een werkend ISRA-punt de verantwoordelijkheid is van de bewoner, dus deze willen de kosten ook niet vergoeden. Echter in dit geval werkt het ISRA-punt (vandaar waarschijnlijk de positieve postcodecheck), maar de aansluiting komt niet tot het ISRA-punt!
Wat moet ik doen?? Ik vind het oneerlijk om te moeten betalen voor een monteur als mijn kabel niet tot mijn ISRA-punt komt!
Groet
Jakob de Mol