BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

XOOON slechte stof kwatiteit bank.

Bijdrage door gebruiker
14-11-2019
466 keer bekeken
14 reacties
Afbeelding bij deze post - XOOON slechte stof kwatiteit bank.
Op 19-08-2015 werd bij mij de bestelde XOON Almada 2.5-zits bank geleverd, die ik bij bij Eijerkamp in Veenendaal, voor 1049 Euro heb gekocht. De bank is bekleed met Kunstleder Tatra. Op 17-10-2019 E-mail gestuurd naar Eijerkamp: De bank is net 4 jaar en 2 maanden oud en plotseling begint het kunstleder af te bladderen op diverse plekken: rugleuningen, zitgedeeltes enz..... Ik heb een voorbeeld toegevoegd (Voorbeeld foto.jpg), van de meest opvallende deel, op dit moment. Wat is hier aan de hand, slechte kwaliteit van de stof: kunstleder Tatra Black ? Eijerkamp antwoord: Bedankt voor uw email. Vervelend dat de toplaag van uw bank loslaat, helaas valt u bank niet meer onder CBW garantie. Het probleem is ontstaan door een externe factor. De oorzaak van het probleem is moeilijk vast te stellen. Oplossing voor het probleem is een herstoffering, helaas biedt de leverancier dit niet aan. Wij willen u des al niet te min tegemoet komen met een korting bij aankoop van een nieuw bankstel van 20% niet geldig op acties &showroom modellen. Mijn antwoord terug: Het probleem is dus ontstaan door een extreme factor ? Wat moet ik mij daarbij voorstellen ? Maar goed, ik weet wel zeker dat hier (thuis dus) geen sprake is van extreme factoren, de stoffering van de XOOON-bank is gewoon van slechte kwaliteit ! Heb toendertijd n.l. ook een Angelica lounge stoel gekocht (HENDERS&HAZEL), ook Kunstleder Tatra en deze is nog in perfecte staat ! De stof ziet er hetzelde uit, er is dus gewoon een kwaliteits verschil tussen tussen XOOON en HENDERS&HAZEL die onder het dak van Eijerkamp verkopen. Inderdaad heel vervelend om een bank van 1049 Euro af te schrijven in 4 jaar en 2 maanden (252/jaar). Eijerkamp antwoord niet meer en heb getracht om Xooon te mailen, dit kan alleen met web mail op hun site en heb bovenstaande letterlijk doorgegeven met de volgende aanvulling: Ik mag toch verwachten dat de stoffering langer meegaat dan 4 jaar ? Kom n.l. op internet uitspraken tegen over Xooon zoals: - kwaliteit telt - de beste materialen - alleen hoogwaardige, duurzame materialen - de bekleding is stevig Kortom, de kwaliteit laat te wensen over ! Echter, omdat ik moest opgeven wie de leverancier was, heeft XOOON geen antwoord gegeven op de klacht maar, gewoon doorgestuurd naar Eijerkamp Veenendaal. Dus, ik krijg een mailtje van Eijerkamp: Wij hebben via Xooon een melding ontvangen met het verzoek om hierop te reageren. Wij blijven bij ons standpunt en wijzen uw melding af. Het loslaten van de toplaag valt helaas niet meer onder CBW garantie. Zoals eerder aangegeven kunnen wij u een korting aan bieden van 20% op een nieuwe bestelling (uitgezonderd acties en showroommodellen). Mijn antwoord terug: Ja, ik weet dat Xooon mijn mail via hun website heeft doorgestuurd naar jullie. Mijn bedoeling was om een reactie van Xooon zelf te krijgen maar, kennelijk verbergt Xooom zich achter z’n leveranciers, ook als je opgeeft dat het nog geen gekocht product is (keuze mogelijkheid). Ik vind het nog steeds schandalig voor woorden dat je een bank van Xooon gewoon kan dumpen na 4 jaar en 2 maanden (afschrijving 252 Euro per jaar), dus de kwaliteit van Xooon laat te wensen over. Snap niet dat jullie XOOON producten willen verkopen, dacht n.l. dat Eijerkamp alleen maar degelijke producten verkocht maar, daar heb ik dus flink op verkeken. Nu mijn vragen: Kan ik hier nog iets mee doen ? Wat vinden jullie hiervan ? Meer mensen met slechte kwaliteit van XOOON ? ( https://www.xooon.nl/ ). M.v.g., Bert.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.