BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wie klaart online aankopen vanuit het buitenland in?

Bijdrage door gebruiker
10-03-2019
51 keer bekeken
15 reacties
Op 7 februari 2019 heb ik via het platform "Reverb" een elektrische gitaar vanuit de Verenigde Staten gekocht. Op 12 februari arriveerde mijn pakket in Nederland en de tracking history gaf de volgende melding: Held in Customs, in Amsterdam International Mail Cent, Netherlands ( zie de link voor de volledige tracking geschiedenis : USPS Tracking
Ik heb toen Klantenservice PostNL over verdere afhandeling (kosten van BTW en invoerrechten betalen) en ontvangst van mijn pakket. Het antwoord wat ik kreeg dat de douane eerst mijn pakket moet inklaren en dat de douane het recht het om mijn pakket 30 dagen vast te houden en dat PostNL geen invloed heeft op de handelswijze van de douane. Sindsdien heb ik echt elke week gebeld, wanneer ik mijn pakket kan krijgen. Elke keer kreeg ik hetzelfde (bovenstaande)antwoord. Uit frustratie heb ik afgelopen vrijdag de douana (via de belastingtelefoon) gebeld, om erachter te komen, waarom het inklaren van mijn pakket zo lang duurt. Tot mijn schok vertelde de douanemedewerker dat zij de inklaring en vasthouden van goederen uit buitenland (ook van buitende EU) niet doen en dat PostNL een Afdeling Inklaring heeft, die dat doet! Ik kreeg zelfs een telefoonnummer (088-8688224) van de betreffende afdeling. Helaas werd er niet opgenomen toen ik het nummer belde. Wie heeft er gelijk...douane of Klantenserice PostNL? De douanemedewerkster vertelde me dat ik aan het lijntje werd gehouden, omdat ze dit VEEL vaker heeft meegemaakt. Wat kan ik verder doen om mijn pakket te krijgen? Ik wacht inmiddels al bijna 4 weken! Help me PLEASE!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.