BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wederom een slechte service bij Lucardi Juwelier in Sneek!

Bijdrage door gebruiker
09-07-2022
124 keer bekeken
11 reacties
Mijn dochter was 3 juli 2022 j.l. jarig en kreeg van haar vriend een ring, gekocht bij Lucardi. De ring is van zilver en bevat ook een goudkleurige rand. Het goudkleurige ging er na 1 dag al af en de ring vertoonde dermate veel krassen, dat het mooie eraf was.
Het is een aanbieding van Lucardi, dat de tweede ring gratis was. De tweede ring draagt haar vriend. Ook hij heeft veel krassen op de ring.
Gisteren (8 juli) is haar vriend verhaal gaan halen bij Lucardi in Sneek. Mijn dochter haar ring werd vergoed (40 euro) omdat het goudkleurige ervan af was, maar de krassen waren gebruikersschade en dus werd de ring van haar vriend niet vergoed. Het setje kostte in totaal 100 euro.
Dat is gemakkelijk verdienen bij Lucardi. Die steken dus 60 euro in de zak. Ik dacht dat bij een ondeugdelijk product (wat je hier wel mag constateren) er recht was op inname van dit product en je je geld terug krijgt.
Ook was mijn dochter haar vriend verteld dat hij er 30 dagen garantie op had. Wat betekent die garantie dan bij Lucardi?
Ik heb nog gebeld met Lucardi in Sneek, om te vragen of ze de ringen niet kunnen opsturen naar de fabriek waar zij ze hebben ingekocht. Nee hoor, was het antwoord, de ring wordt gewoon omgesmolten. Ik weet, het gaat niet om veel geld, gelukkig niet, maar het zijn nog studenten en ze werken hard naast hun studie voor weinig geld. Voor hen is het dus wel veel geld. Ik vind dit bedrog en het moet stoppen. Lucardi is geen juwelier en zou moeten stoppen met deze praktijken. Dit is even mijn verhaal! Een betrokken moeder uit Joure (Friesland)



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.