
Wij hebben 3 weken geleden online een vloerkleed gekocht bij een webshop genaamd Hermosa Wonen. Deze was uitverkocht maar kon “na-geleverd worden. We hebben een van de standaard maten geselecteerd die gekozen kon worden.
Woensdag 16 maart hebben wij het vloerkleed ontvangen. Deze hebben wij geopend en bekeken. We zagen al gelijk dat de kleur te licht was. We hebben met de webshop gemaild om een retour aan te vragen.
Zij hebben dit gelijk geweigerd omdat dit product “na-geleverd” werd en zij beschouwen dat als maatwerk. Ook zei hij dat wij het kleed niet uit de verpakking mochten halen vanwege hygiëne. En volgens hen de seal verbroken is.
Het kleed was opgerold geleverd, met de onderkant aan de buitenkant en dik plastic eromheen. Wij konden zo met geen mogelijkheid zien hoe het kleed er uitzag en hoe de kleur daadwerkelijk was.
Ik heb Hermosa Wonen erop verwezen dat wij als consument het recht hebben een online gekochte artikel te bekijken en te beoordelen. En dat een vloerkleed niet valt onder ‘ hygiënische producten’
Ook staat er nergens op de website van Hermosa Wonen dat “na levering” wordt gezien als maatwerk.
Er zijn duidelijke wetten opgesteld die deze zaken aankaarten en aangegeven dat maatwerk ook echt maatwerk moet zijn. Dus gespecialiseerde maten, kleuren of materialen dat door een klant wordt aangevraagd.
Ook staat er dat niet zomaar elk product gelabeld mag worden als Hygiënische producten.
Toch blijven ze volhouden dat dit hun voorwaarden zijn en dat ze het kleed niet retour nemen en wij ons geld niet terug krijgen.
Als consument wordt onze recht tot retour en bedenktijd nu geschonden.
Graag advies over welke stappen wij het beste kunnen nemen.
Wij hebben dit al gemeld bij Consuwijzer.