Hallo allemaal,
Begin augustus heb ik bij Hearst Nederland een product gekocht, die ik vervolgens heb aangemeld voor retour én ook heb teruggestuud. Het product is op 17 augustus weer door het bedrijf ontvangen, hier heb ik via de track & trace bewijs van. Het bedrijf heeft mij nog steeds het aankoopbedrag niet teruggegeven.
Ik heb inmiddels meerdere mails naar Hearst gestuurd om te vragen waar mijn geld blijft. In eerste instantie gaven zij aan dat het terugstoren van het geld bij hen altijd 4 tot 6 weken in beslag neemt. Mails van mij die ik heb vestuurd nadat deze periode was verstreken, bleven ontbeantwoord. Ik heb ze zelfs een dringende mail gestuurd waarin ik ze wees op de wetKoop op Afstand enheb verzocht het bedrag onmiddellijk naar mij over te maken. Helaas ook onbeantwoord. Ook heb ik telefonisch inmiddels drie keer contcat met ze gehad, telkens beloven ze het verzoek door te zetten naar de financiële afdeling en mijn geld terug te storen, maar er gebeurt niets.
Ik zit enigszins met mijn handen in het haar inmiddels, en weet niet meer wat ik moet doen. Het gaat om 23 euro, een klein bedrag dus, maar ik heb er wel recht op en wil het eigenlijk gewoon terug. Ik heb immers het product netjes geretourneerd.
Hebben jullie advies over hoe hiermee om te gaan? Ik heb een paar weken terug al een melding bij ACM gedaan, maar vraag me af of dat wat zal uithalen. Welke stappen kan ik nog meer nemen? Is mijn enige uitweg nog om een juridische procedure te starten (die me waarschijnlijk meer zal kosten dan de 23 euro die ik nog dien te ontvangen)? Alvast ontzettend bedankt voor jullie advies.