
We kochten eind vorig jaar whirlpool van het merk Home Deluxe bij Roboexpert. Nadat hij te laat was geleverd en we hem hadden geïnstalleerd in onze gloednieuwe badkamer bleek hij helemaal niet te werken. De gaatjes waaruit lucht geblazen moest worden stonden zo hard en verkeerd gericht dat er in de hele nieuwe badkamer een totaal waterballet ontstond. Het water spoot over de randen op de muren, het plafond, overal. Met je rug er tegenaan zitten kon niet, want dan werden de vellen er bijna vanaf gestraald. Daarnaast zat er verlichting in het bad, maar ook die werkte niet. De lampen gingen hysterisch aan en uit en veranderden als een disco van kleur. Niet bepaald rustgevend dus. Ook het aan en uitknopje was veel te gevoelig, waardoor het bad al aan ging (ook zonder gevuld te zijn) als je er langs liep en het knop aan schampte. Uiteindelijk hebben we de elektriciteit maar afgesloten omdat we bang waren dat er kortsluiting zou ontstaan als iemand in bad zat. We namen direct contact op met het bedrijf, maar helaas bleken ze niet echt hulpvaardig. Ze reageerden niet, moesten telkens weer overleggen met de leverancier (die blijkbaar ook niet reageerden), wilden meer bewijzen en bla bla bla. Ze hebben ons een jaar lang aan het lijntje gehouden. Pas toen we dreigende naar de Geschillencommissie te stappen en hun Webshopkeurmerk te benaderen gebeurde er iets. Ze trokken namelijk de samenwerking met de Geschillencommissie in en het Webshopkeurmerk verdween van de website! Hoe kan dit? Waarom kan een bedrijf zomaar stoppen met de samenwerking met de Geschillencommissie als er een geschil is? En vooral wat nu te doen?