BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wanneer wordt POST.NL eens echt aangepakt

Bijdrage door gebruiker
13-12-2021
3 reacties
Een groot aantal bedrijven in Nederland maakt gebruik van Post.nl voor de verzending van de steeds groter wordende online aankopen van de Nederlandse consument. Ook bedrijven als Vinted, Marktplaats en Catawiki, zijnde tussenpersonen in de verkoop online gebruiken vaak Post.nl
Mijn ervaring , en ik weet zeer vele anderen, is abominabel.
Spullen wordt mee gesmeten, ondanks vermelding breekbaar, spullen worden gestolen, ze verdwijnen of worden zwaar beschadigd omdat Post.nl , door alleen maar het willen maken van winst, zeer goedkope en vaak hele slechte agenten hebben in het buitenland.
Ook in Nederland worden de koeriers uitgebuit , bijna alleen ZZPers met een bedrag per afgeleverd pakje.
Ik gebruik ze voor Catawiki verkopen, maar ook mijn vrouw met marktplaats of Vinted zaken.
In 3 jaar tijd meer dan 10 keer problemen gehad. In Duitsland een bronzen beeld kapot geslagen, In Italie een waardevollen ets zwaar beschadigd, 2 zendingen gewoon helemaal verdwenen. ( je kunt Antiek bijna niet verzekeren, de waarde is zonder bonnen niet te bepalen.)
En dit is maar een kleine bloemlezing.
Als het enigszins kan gebruik ik nu DHL. Overal eigen kantoren, eigen vliegtuigen , eigen auto's en een track and trace systeem waarbij Post.nl enige jaren achterloopt en in het buitenland is het helemaal houtje touwtje met hun agenten. Allen goed voor aandeelhouders.


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.