Beste allen,
Graag doe ik een beroep op uw behulpzaamheid met het opstellen van een aangetekende brief. Ik heb mij op gerelateerde onderwerpen verdiept (fragmenten 'Word u al geholpen, Kassa Q&A) maar ik ervaar veel hinder om de opgeslagen kennis om te zetten naar deze handeling. Normaliter lost mijn levenspartner dit soort zaken op in een oogwenk, echter wilde ik mijn geliefde aangenaam verrassen door deze administratieve taak af te doen (misschien lijkt dit onzinnig, echter heb ik extra hinder om dit te bewerkstellen door wat mijn autisme voor mij betekend).
Om niet het risico te lopen om een oninteressant en onaantrekkelijk leesbaar product neer te zetten probeer ik het zo beknopt mogelijk te omschrijven. Ik verschaf graag extra informatie in de comments hieronder als ik iets stoms over het hoofd heb gezien.
Situatie betreft:
- Twee bestelde producten bij webwinkel Vida XL, een bureaustoel (~300eu) en een koffietafel (~300eu) besteld en geleverd in Februari 2021; na uitpakken/montage bleken beide producten ondeugdelijk te zijn (scheuren e.d. beschadigingen aan beide producten, ruwe afwerkingen van scherp metaal/splinters van tafel).
- Beide producten willen we retourneren onder het herroepingsrecht (wettelijk 14 dagen, VidaXL's voorwaarden vermeld op site hanteert 30 dagen en draagt de verantwoordelijkheid voor de retour).
- Dit hebben we binnen termijn telefonisch gemeld aan VidaXL, er waren afspraken gemaakt (datum gepland dat een bezorger deze producten zou ophalen, retour aanschaf terug binnen 14 dagen). Deze afspraken zijn niet nageleefd, herhaaldelijk contact (zowel telefonisch als email) heeft niet veel opgeleverd. We hebben een logboek bijgehouden van de tientallen contactmomenten; telefonisch of email; welke persoon; welke afspraken er gemaakt zijn en het uitblijven van het nakomen van deze afspraken ('dit keer gaan we het echt oplossen, daar kunt u vanuit gaan').
- Tot dusver is geen enkele afspraak nagekomen omtrend de tafel (meerdere keren een ophaalmoment gepland), de bureaustoel is echter wel opgehaald door VidaXL (April 2021) alleen (niet geheel onverwacht) is het geld nog niet geretourneerd.
Gezien het probleem al enige maanden loopt is het immers duidelijk (mijn inziens) dat VidaXL een dergelijk ontmoedigingsbeleid voert, ik zou hier graag zo snel mogelijk van af willen conform de rechten van een consument/de plichten en voorwaarden waar VidaXL aan ondergeschikt is. Maw. de aanschafskosten geretourneerd hebben voor zowel de bureaustoel als de tafel, en ze tevens een laatste kans bieden (moet dat nog uberhaubt na herhaalde pogingen vanuit mijn zijde?) om de betreffende tafel op te halen volgens de voorwaarden.
Mijn vraag is dus hoe ik dit vertaal naar een aangetekende brief, ik vind dat lastig. Bij voorbaat mijn gemeende dank.
Nick