BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkoper namens Bol weigert volledige terugbetaling van mijn retourzending

Bijdrage door gebruiker
15-04-2021
74 keer bekeken
11 reacties
Hoi,
ik heb 2 weken geleden via Bol een stofzuiger gekocht bij A.M.E.S.
Na ontvangst heb ik de stofzuiger uitgepakt en uitgeprobeerd. De speciale parketborstel voldeed echter niet. Behalve dat er al één wieltje geblokkeerd was, maakte de borstel ook een schrapend geluid op de vloer, iets wat ik met een nieuwe stofzuiger juist wilde voorkomen.
Met de andere multidfunctionele borstel was het niet veel anders, plus dat ie daarmee, ook in een minder sterke stand, een soort "vacuum" zoog op het parket. Kortom, de stofuziger voldeed niet aan mijn verwachtingen. Ik heb 'm in dezelfe doos retour gestuurd. De dag erop ontving ik bericht dat zij de machine niet retour accepteerden omdat deze "gebruikt" is. Zij willen mij slechts 75% van de aanschafprijs terugbetalen omdat "er stof in de stofzak zit".
We hebben nu een verschil van mening over of de machine daadwerkelijk gebruikt is (mening AMES) of uitgeprobeerd. ( mijn mening)
Bol Com gaat mee in het verhaal van de verkoper en zegt dat 75% redelijk is. Ik ben het hier niet mee eens.
Ik vind dat ik recht heb op 100% van de aanschafprijs. Wil ook best een nieuwe stofzuigerzak naar ze opsturen of de kosten daarvan vergoeden, maar vind 25% gewoon absurd.

Wat adviseren jullie mij?
Hartelijke groet, Ester
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.