Ik verzend regelmatig pakketten naar het buitenland. Normaal werk ik via TNT, UPS en PostNL. Dit keer heb ik Parcel International in de arm genomen, maar daar heb ik spijt van. De bezorging verliep feilloos, maar daarna begon de ellende. Ik heb 2 pakketten verzonden in standaard dozen, maar kreeg een naheffing die bijna net zo hoog was als de verzending zelf. Pakket 1:89,89euro verzending met een naheffing van61,95, verzending 2: 117 euro voor de verzending met een naheffing van 78,65. Contact zoeken met Parcel International is erg lastig. Na enig gegoogel kwam ik erachter dat ik niet de enige ben. Er zijn tientallen klachten m.b.t. deze vervoerder. Torenhoge naheffingen zijn schijnbaar bij Parcel International een normale zaak. Als reden geven ze op: maten/gewicht kloppen niet. Omdat ik altijd standaard dozen gebruik met vaste maten, klopt deze redenering van Parcel International niet. In een mail van de klantenservice werd mij om een foto, als bewijs, gevraagd, waarop het gewicht en de maten af te lezen zijn. Gelukkig had ik een foto, waarbij de doos op een weegschaal stond, maar dat was niet goed genoeg. Ik moest ook een foto kunnen tonen met de maten van de doos. Belachelijk ! Je moet bij Parcel International dus eerst alles fotograferen, voordat je iets verzendt. Met TNT en UPS heb ik wel eens een naheffing van een paar euro's gehad, maar nog nooit in deze grootte.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?