Ik heb bij 'Elly & Yvonne" kleding gekocht. Die blijkt helaas niet te passen. Ik wil de kleding terugsturen en de koopsom teruggestort krijgen. Het bedrijf schrijft een ingewikkelde retourprocedure voor die via een adres in Frankrijk loopt. Ik heb de indruk dat het om een Belgisch bedrijf gaat, maar ben daar nie zeker van. Vooraf moesten foto's van de kledingstukken gemaakt worden en voor terugzending moet een tract & tracecode aangemaakt worden. Alle kosten voor retourzending blijven voor mijn rekening. Het bedrijf biedt in plaats van retourzending aan om de aankoop te behouden en 20% van de koopsom terug te storten. Het steekt daardoor ruim € 52,- in de zak.
Volgens mij past deze procedure niet in het Nederlandse consumentenrecht. Klopt dat? Mocht is gelijk hebben, wat kan ik dan ondernemen om dat geld terg te krijgen? Het lijkt mij verstandig wanneer consumenten tegen deze praktijken van dit bedrijf gewaarschuwd worden.[edit-red.]