BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Retourneren inbouwoven na 1,5 maand niet mogelijk, nadat ik schades zag

Bijdrage door gebruiker
02-05-2018
9 reacties
Afbeelding bij deze post - Retourneren inbouwoven na 1,5 maand niet mogelijk, nadat ik schades zag

Op 22-05-2017 kocht ikeen inbouw stoomoven. Het betreft een Bosch HMG6764S1.
Ik kocht bij een bekende online winkel die dan gekoppeld is aan externe verkopers.

Wat is het probleem?

Omdat ik 4 á 5 weken op mijn nieuwe keuken moest wachten en daarna op moest bouwen was de stoom oven niet uitgepakt. Na het uitpakken was het product zwaar beschadigd aan de voorkant en onderkant. Dit was toen de oven nog in de verpakking zat niet te zien.

Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM,www.acm.nl, klik op ‘onderwerpen’ en kies vervolgens voor ‘informatie voor ondernemers’.

De externe verkoper geeft aan dat ik te laat was met het melden van de schade. En ze willen ook geen oplossing voor vinden. Ik heb een aantal instantiesonder andere De Rechtswinkel,het Jurisch Loket, etc geprobeerd om mij te helpen, maar zij komen er ook niet uit.

Een week geleden had ik weer contact opgenomen met de online verkoper en had verteld dat een Bosch monteur bij mij was geweest om een raport op te stellen van de oven:App heeft een deuk in de onderzijde van de romp dit is een niet te vervangen onderdeel tevens schade aan de deur app is duidelijk gestuiterd

reparatie niet mogelijk klant naar leverancier verwezen geen garantie bosch aankoop in mei 2017. De online winkel nam contact op met de externe partij en een paar dagen later gaf de externe partij aan dat ik mag retourneren. Ik had via hun website een retour formulier ingevuld en een dag later kreeg ik in mijn mail te horen, dat de persoon de akkoord had gegeven om retour te sturen nieuw was en dat het niet meer mogelijk was om te retourneren.

Wat nu?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.