BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Retourbedrag na leveren verkeerd product wordt maar niet teruggeboekt door Lidl

Bijdrage door gebruiker
22-12-2023
88 keer bekeken
6 reacties
Tijdens de Black Friday deals, eind november, heb ik een Parkside inval cirkelzaag besteld bij de webshop van Lidl. Twee dagen na bestelling ontvang ik een Silvercrest keukenmixer van Lidl in plaats van de bestelde Parkside inval cirkelzaag.

Ik heb via het contactformulier op de Lidl webshop aangegeven een verkeerd product geleverd te hebben gekregen, inclusief foto's en het verzendlabel.
Ik ontving snel een reactie: Helaas kon ik het product niet 1-op-1 ruilen. Ik moest het verkeerd geleverde product via een meegeleverd retourlabel terugsturen. Voor de inval cirkelzaag moest ik een nieuwe bestelling bij Lidl plaatsen.

Binnen 10 werkdagen na ontvangst retour zou ik het bedrag van €99,99 weer op mijn bankrekening teruggestort moeten hebben. Helaas heb ik na verstrijken van deze termijn nog niets mogen ontvangen. Via het DHL traceringsnummer is te zien dat het pakket retour is gekomen bij Lidl Digital Huckelhoven p/a DHL.

Wegens uitblijven van de betaling heb ik opnieuw contact opgenomen met de klanten"service". Helaas lijk ik nu te zijn beland in een proces, waarbij Lidl me niet verder helpt. Het lijkt erop dat men de casus van een verkeerd geleverd product en het niet terugstorten van het door mij betaalde bedrag adequaat kan behandelen. Er antwoorden verschilllende medewerkers klantenservice op mijn vragen. Uiteindelijk krijg ik de toezegging dat iemand van de klantenservice contact met mij gaat opnemen. Een week na dato nog steeds geen bericht ontvangen van Lidl van een medewerker die mij zal gaan helpen. Inmiddels krijg ik ook geen respons meer na driemaal een bericht te hebben gestuurd met de vraag wanneer ik verder word geholpen. Tweemaal via het antwoordemailadres. Eenmaal via de daarvoorbestemde Whatsapp bedrijfsaccount van Lidl. Hier zit de digitale chatbot 'Lia' achter. Daarnaast ook telefonisch contact op proberen te nemen. Hier kom ik terrecht bij de digitale chatbot 'Lia, welke mij ook niet verder kan helpen.

Ik loop een beetje uit mijn mogelijkheden om Lidl aan te sporen mij het bedrag terug te storten.

Vraag: Zijn er meer personen op dit forum welke aanlopen tegen de schijnbare ondoordringbaarheid bij Lidl shop?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.