BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met de Keukenkampioen. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Bijdrage door gebruiker
03-12-2019
7 reacties

Vanaf het moment dat ik mijn handtekening zette onder offerte heb ik spijt van mijn aankoop bij de Keukenkampioen. Eigenlijk ging vanaf het begin alles al mis.
Na het inmeten moest er ineens extra geld betaald worden omdat wij volgens de verkoper niet de juiste maten hadden doorgegeven. Echter hadden wij dit wel gedaan maar gaf hij in het eerste gesprek aan dat het wel goed kwam bij het inmeten en dat we ons geen zorgen hoefde te maken. Dit hebben wij dan ook herhaald maar de verkoper maakte ons uit voor leugenaars. Uiteindelijk zijn we het gesprek maar gaan opnemen om zo bewijsmateriaal te hebben voor een volgend gesprek. De sfeer werd steeds grimmiger en de verkoper dreigde dat wij onze keuken niet zouden krijgen als wij het extra geld niet zouden betalen. Wij hebben gevraagd of wij een leidinggevende van hem konden spreken of konden bellen met het hoofdkantoor maar dat was allemaal niet mogelijk, en indien we dat wel wilde zouden wij onze keuken ook niet op afgesproken datum krijgen. Wij hebben voet bij stuk gehouden en uiteindelijk is hij er mee akkoord gegaan en hoefde we ineens niets meer extra te betalen.
Hier hebben wij uiteindelijk een klacht over ingediend en excuses van zijn leidinggevende voor ontvangen. Er waren namelijk al meerdere 'problemen' met deze verkoper en hij werd dan ook steeds naar andere winkels gestuurd omdat niemand meer met hem samen wilde werken?!
Na dit incident hoopte wij dat het hier bij zou blijven en wij de juiste keuken zouden krijgen. Maar helaas bleek dat ook onmogelijk.
Eerst werden wij al gebeld door een andere verkoper dat de keuken helemaal niet juist besteld was en dat er 7 punten verkeerd waren besteld. Zo waren de zijplaten voor de kast maar tot hoogte van de plint besteld in plaats van tot aan de grond, was het werkblad te kort en gingen de deuren niet via de logische kant open. Wij waren heel blij dat deze verkoper zo allert was geweest en hij ons zo vriendelijk overal op had gewezen en alles had gewijzigd voor ons.
Maar ondanks dat alles is gewijzigd is bij het plaatsen van de keuken nog van alles mis gegaan. Zo is onze voordeur gesloopt toen de keuken werd geleverd en zijn de net gestucte muren zwaar beschadigd na het plaatsen van het werkblad. Ook is er een verkeerde koolstoffilter en vriezer geleverd. Na hier zelf over gebeld te hebben bleek dat de juiste vriezer pas na 2 weken kon komen ondanks dat deze wel al klaar stond. Na twee weken kwam dan eindelijk de juiste vriezer maar helaas weer de verkeerde koolstoffilter. Nadat de vriezer geplaatst was bleek dat deze er scheef inzat. Dus weer gebeld met de keukenkampioen. Ze zijn weer terug gekomen, met eindelijk wel de juiste filter. Alleen nu bleek dat het frame niet paste. Zij zouden die dag ook de vriezer recht zetten, maar dat weigerde de monteur omdat hij ook niet de juiste frame mee had voor de filter. Hij zei dat hij de vriezer dan wel recht zou zetten als het frame geleverd was. Vandaag zijn ze wéér terug met jawel; Het verkeerde frame!!! Dit is inmiddels de zesde keer dat ze langs zijn geweest.
We hebben al vergoeding een pannenset ontvangen. Alhoewel, een set mag je het niet echt noemen, het zijn drie kleine pannen. Eigenlijk wil ik gewoon een deel van mijn aankoopbedrag terug, ik moet steeds vrij nemen van mijn werk om deze mensen te ontvangen en wil gecompenseert worden voor de geleden schade. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.