Ik heb online 2 truien besteld, omdat ik twijfelde over de kleur. Na ontvangst heb ik 1 van de truien retour gestuurd.
Dit was op eigen kosten, dus met track en trace code teruggestuurd.
De volgende dag kreeg ik een mail van de winkel dat ze het pakket geweigerd hadden, aangezien het pakket open en leeg was. Er was een foto bijgevoegd waarop de postbezorger te zien is met een lege zak, alleen het retourformulier zat er nog in.
Daarop heb ik meteen een klacht ingediend bij PostNL, maar zij gaan niks doen, aangezien het niet verzekerd verstuurd is.
Ik heb de bestelling gezet op Afterpay, dus heb nog niks betaald.
Maar de winkel wil dat ik nu 2 truien betaal, terwijl ik er toch echt 1 retour gestuurd heb.
Op het barcode label staat ook een gewicht, het was geen lege envelop.
Wat moet ik nu doen? PostNL verschuilt zich achter de postwet ofzo. Terwijl het daar toch duidelijk fout is gegaan.
Maar ben ik nu toch verplicht om allebei de truien te betalen?