BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ook klachten over Picnic de laatste tijd?

Bijdrage door gebruiker
16-11-2023
859 keer bekeken
9 reacties
Hallo,
Ik ben al vanaf de coronaperiode een frequent besteller via Picnic. Dat ging niet altijd helemaal goed, maar dat werd prima geregeld, als je je klacht indiende. Zo kreeg ik altijd - als een artikel niet geleverd was zonder melden vooraf - het artikel gratis, plus mijn geld terug. Ook kreeg ik in de begin periode regelmatig een "cadeautje", zoals een reep chocola of iets dergelijks.
Je kon toen ook nog bestellen voor een minimum bedrag van 30 Euro. Inmiddels is dit 40 Euro en op sommige momenten zelfs 60 Euro, terwijl dit niet vermeld staat.

Inmiddels moet ik mijn leveringen heel goed nakijken, want er is heel vaak iets stuk (door verkeerd inpakken bijvoorbeeld), of bijna over datum, of het wordt gewoon niet geleverd.
Bij klachten krijg ik nu de keuze: geld terug of het artikel in het volgende boodschappenmandje "gratis". Meestal bestel ik artikelen met een bepaalde reden: als ik knolselderij bestel, samen met spliterwten etc. dan ben ik dus van plan erwtensoep te maken. Als ik dan de knolselderij niet ontvang, kan ik dat niet maken. En een deel van de artikelen is maar beperkt houdbaar, dus moet ik ofwel snel nieuw bestellen (voor minimaal 40 Euro) of ik moet alsnog voor 1 artikel naar de winkel.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle artikelen die opeens niet meer te krijgen zijn, of vervangen zijn door alleen maar een huismerk of juist duur ander merk.

Dit overkomt mij nu wel heel regelmatig, dus ik vroeg mij af: zijn er meer mensen die tegen dit soort zaken aanlopen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.