BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ontdek non-conformiteit na 8 maanden

Bijdrage door gebruiker
18-06-2019
15 reacties

Goedemorgen iedereen,

Ik heb vorig jaar oktober een Samsung Smart TV gekocht van een webshop. Over de maanden heen ging het steeds slechter, apps die niet meer werkten, TV die steeds uitging, enz. Ik heb vorige week zaterdag contact genomen met Samsung, en kwam er toen achter dat het om een buitenlandse TV ging die omgezet was voor de Nederlandse markt, wat inderdaad vaak voor problemen zorgt. Dus er moet een monteur langs komen. Mijn fout, dacht ik, ik had beter moeten opletten met het bestellen.

Nu heb ik vandaag wat beter op het factuur gekeken, en zie ik dat ik wel gewoon een Nederlandse model heb besteld, maar een buitenlandse heb gekregen. Ik nam contact op met de Webshop, een vertegenwoordiger van Samsung zei inmiddels dat dit illegaal is, maar de Webshop zei dat het wel mag en dat ik het kan laten repareren omdat het binnen de garantie valt. Ik ben helaas zelf niet hardnekkig genoeg om hierop in te gaan tijdens het gesprek.

Nu wil ik de TV terugsturen en mijn geld retour krijgen omdat ik geen zin heb in al dat gedoe met reparaties en zo. Mijn vertrouwen is al lang weg. Volgens mij is dit wel een geval van non-conformiteit, ook al heb ik het pas 8 maanden later ontdekt. Welke rechten heb ik wat betreft retour van geld en verzendkosten?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.