BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Online aankoop gedaan, vóór faillissement (vogele)

Bijdrage door gebruiker
30-01-2017
3 reacties

Donderdag heb ik een online bestelling gedaan + betaald bij Vogele. (toen nog niet op de hoogte van de situatie van Vogele)

vrijdag lees ik in het nieuws dat Vogele Failliet is verklaard. (vrijdag nog wel een bevestiging gekregen + track en trace nummer DHL)

Echter is dat een electronische bevestiging van Vogele aan DHL.. dus het pakket zelf is nog niet onderweg.

Heb ik nu nog recht op mijn aankoop, die gedaan is vóór het faillissement... of kan ik fluiten naar mijn geld ?

De winkels zijn nog wel gewoon open, dus lijkt me dat de webshop ook zijn voorraad weg moet werken ? (webshop is nu dicht, en Vogele is verder onbereikbaar)...

Heeft het nog invloed dat ik vóór het faillissement een aankoop heb gedaan ? of maakt dat verder wettelijk gezien niets meer uit ?

Op internet kan ik ook nergens iets vinden over hoe en wat, en de informatievoorziening is ver te zoeken..

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.