Ik ben op zoek naar ervaringen met Stella Fietsen - met name mensen die een fiets hebben gekocht voor gebruik met kinderzitje(s) en hier problemen mee hebben gehad.
Wij hebben 2 jaar geleden een elektrische fiets gekocht bij Stella. De eisen waren kleine frame/wielmaat vanwege lengte van mijn vrouw, en de mogelijkheid om 2 kinderzitjes op de fiets te monteren. Hierop werd de Livorno Gold geadviseerd welke we hebben gekocht.
Sinds de aankoop hebben we al vele problemen gehad met de fiets en zijn de computer, aandrijving, remmen etc meerdere keren gerepareerd en vervangen. Dit vaak met zeer moeizaam proces en lange wachttijden. Hier staat het internet al vol mee, dus zal ik verder niet op ingaan (maar koop aub nooit een Stella fiets!).
Het grote probleem is dat de bagagedrager achter doorgebroken is, gelukkig zonder kind achterop. Toen we dit bij Stella neerlegden, werd ons verteld dat we nooit een kinderzitje hierop hadden mogen monteren en de fiets hier niet geschikt voor is. Daarom was het onze fout en had Stella geen verantwoordelijkheid.
Echter, de verkoper heeft ons dit model aangeraden en hiermee een zeer gevaarlijke situatie gecreeerd. We zijn nu al ruim een jaar verder en het bericht blijft alleen maar 'helaas kunnen we verder niks voor u betekenen'.
Nu ben ik na mijn laatste bezoek aan de winkel/werkplaats aangesproken door een andere klant die precies hetzelfde probleem heeft gehad -de achterdrager brak af tijdens het fietsen met haar kind in het zitje. De fiets was ook gekocht op aanraden van de verkoper, en zelfs inclusief kinderzitje! Zij heeft dit toen ook aangekaart bij Stella en werd ook maanden lang afgepoeierd. Uiteindelijk is Stella wel met een oplossing gekomen en heeft ze een ander model fiets aangeboden gekregen (zonder verdere kosten).
MAAR - het grote probleem is dus dat onze ervaring blijkbaar niet uniek is. Stella verkoopt simpelweg niet alleen kwalitatief slechte fietsen, maar onveilige producten en neemt geen verantwoording hiervoor. Ik zou graag in beeld willen brengen of er inderdaad meer mensen zijn die zich in dit verhaal herkennen om dit bij Stella (en eventueel media of andere partijen) neer te leggen.
Stella is meer dan een e-bike. Het is meer dan het product alleen, het is de service, de kwaliteit en de manier van contact dat het bedrijf zo uniek maakt.