Ik zit me al een tijd te ergeren aan de emails van Albert Heijn.
Mijn mailbox loopt over, dus ik probeer commerciële emails tot een minimum te beperken.
Bij AH lukt dat niet.
Ik kan me voor elke soort email afmelden in het profiel/account van AH, maar niet de emails die gekoppeld zijn aan mijn bonus kaart.
Dat vinkje is niet bewerkbaar. Ik kan me alleen afmelden als ik mijn bonuskaart ontkoppel van de airmiles (waardoor ik vervolgens weer met én de bonuskaart én de airmileskaart moet afrekenen.)
Dat lijkt me wettelijk niet toegestaan. Ik moet als consument te allen tijde aan kunnen geven of ik wel of geen mails wil ontvangen.
Nu word ik gedwongen óf het account te ontkoppelen óf ik markeer de mails van Albert Heijn als spam, zodat ik ze niet meer zie.
Ik heb uiteraard nu voor het laatste gekozen.
Daarmee snijdt AH zich in zijn eigen vlees, want als er meerdere personen zijn die dat doen, zullen uiteindelijk hun andere mails ook als spam worden gezien door de emailproviders en dat is toch niet de bedoeling. Hopelijk gebeurt er wat aan. Groet J. Kramer uit Rotterdam