BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe tafel met houtworm

Bijdrage door gebruiker
27-05-2025
2492 keer bekeken
8 reacties

Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe tafel op maat laten maken. De tafel is twee maanden geleden bezorgd, en nu blijkt er houtworm in te zitten. Dus: boormeel op de grond, gaten in mijn mooie nieuwe tafel, en veel zenuwachtigheid voor mij. Ik probeer dit met de leverancier op te lossen, maar dat is nog niet gelukt. Zouden jullie kunnen meedenken over wat redelijk is in deze situatie?

De leverancier zegt dat de houtworm onmogelijk van hun vandaan kan komen, en dat het in mijn huis er in gekomen moet zijn. Maar ik heb een ongediertebestrijdingsexpert gebeld, en hij zegt dat de houtworm al jaren in het hout gezeten heeft als het naar buiten komt, dus de houtworm moet al in de tafel gezeten hebben.

De leverancier stelt voor om iemand langs te sturen om de tafel te behandelen op hun kosten. Op zich een goede start, maar dan zit ik nog steeds met een tafel met lelijke gaten er in. Aangezien de houtworm er al in zat, vind ik dat we het zouden moeten behandelen als een defect product, en dat ze de tafel zouden moeten vervangen voor een nieuw exemplaar zonder houtworm (en gaten).

Op dit laatste voorstel hebben ze nog niet gereageerd. Wat is redelijk in deze situatie? Vraag ik teveel?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.